May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولویت کاری سازمان ملی زمین و مسکن؛
کد خبر: ۲۶۶۲۰۵
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
0
خرید زمین برای کاربری‌های گردشگری و اتمام حداکثری مسکن مهر باقی مانده که نزدیک به 90 هزار واحد است و یک سوم آن برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است از جمله دستور کارهای سال جاری سازمان ملی زمین و مسکن است.
90 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: نشاندن تمامی اراضی دولتی در طرح کاداسترِ سازمان ثبت برای جلوگیری از تخلف و زمین خواری در سال جاری در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.

به گزارش گروه مسکن پول‌نیوز، حمیدرضا عظیمیان درباره اهم برنامه های سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۳۹۷ گفت: اجرای کامل دستورالعمل سنددار کردن املاک تصرفی یکی از اصلی ترین برنامه های این سازمان برای سال جدید است.

وی افزود: همچنین ابتیاع (خرید) زمین برای مناطقی که زمین نداریم و درخواست مسکن وجود دارد، همچنین ابتیاع زمین برای کاربری‌های گردشگری و اتمام حداکثری مسکن مهر باقی مانده که نزدیک به ۹۰ هزار واحد است و یک سوم آن برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است از جمله دستور کارهای سال جاری سازمان ملی زمین و مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری را تکمیل و همچنین آغاز یک سری از پروژه‌های آماده‌سازی و پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد و افزود: طرح سامانه جامع املاک یکی از کارهای بزرگی است که در سازمان با قدرت و شدت در دست انجام است. شمارش پرونده‌ها و سند تک برگی یکی دیگر از اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار داریم.

عظیمیان تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای ما نشاندن تمامی اراضی دولتی در طرح کاداستر سازمان ثبت برای جلوگیری از تخلف و زمین خواری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: کارهای جاری سازمان هم امیدواریم به نحو بهتری و با رضایت‌مندی بیشتری برای مردم شریف ایران انجام شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پیشرفت سامانه جامع اراضی و مستغلات اظهار داشت: در حال حاضر سازمان از سامانه جامع اراضی و مستغلات بهره‌برداری می‌کند. بدین معنا که تمامی اتفاقاتی که در رابطه با زمین‌های واقع در محدوده و حریم شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر می‌افتد اطلاعاتش بر روی سیستم قرار دارد و کاربرانی از سازمان که مجاز به استفاده از آن هستند برای انجام وظایف خود از آن اطلاعات بهره مند می شوند.

عظیمیان یادآور شد: سامانه جامع املاک و مستغلات تعدادی زیرسامانه دارد که در حال ارائه خدمات هستند و برخی از آنها همچون هیئت نمایندگی ۱۰۰ درصد به نتیجه رسیده است و برخی نیز در مرحله انجام و تکمیل قرار دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: