May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۶۵۵۷
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
0
سهام آمریکا 1 درصد تقویت شدپول‌نیوز - روز سه‌شنبه با سخنرانی رئیس جمهور چین در مورد وضع تعرفه‌های کمتر بر کالاهایی مثل خودرو، سهام آمریکا به سود خود ادامه داد، سهام آسیایی جهش کردند و ین افت کرد.

روز سه‌شنبه پس از این‌که سخنرانی رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، وحشت سرمایه‌گذاران از تنش‌های تجاری آمریکا-چین را کاهش داد، سهام آمریکا به رشد خود ادامه دادند و در بازارهای آسیایی بیش از ۱ درصد جهش کردند، سهام آسیایی هم اوج گرفتند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، افت‌های اوایل روز خود را جبران کرد و به سودی ۰.۷ درصدی دست یافت.

نیکی ژاپن، با پیشتازی سود سرشار بخش حمل‌ونقل، ۱.۱ درصد جهش کرد. سهام تویوتا موتور و هوندا موتور که در چین فعال هستند، پس از سخنرانی شی جین‌پینگ، به ترتیب، ۱.۹ و ۲.۱ درصد جهش کردند.

وی که در اجلاس بوئائو آسیا در استان هاینان، سخنرانی می‌کرد، گفت: چین گام‌هایی را برخواهد داشت تا دسترسی به بازار این کشور را به شدت برای سرمایه‌گذاران خارجی بازتر کند؛ آستانه مالکیت خارجی در بخش خودرو بالا خواهد رفت و از دارایی‌های معنوی شرکت‌های خارجی محافظت خواهد شد.

اظهارات شی، در بازارهای مالی تاثیر مثبت سریع و گسترده‌ای به همراه داشت. بازارها در هفته‌های گذشته در این نگرانی به سر می‌بردند که تعرفه‌های تلافی‌جویانه بین چین و آمریکا، درنهایت منجر به ایجاد یک جنگ تجاری تمام عیار شود و رشد اقتصاد جهان را به مخاطره اندازد.

یوشینوری شیگمی، استراتژیست بازارهای جهان در مدیریت سرمایه جی‌پی‌مورگان، می‌گوید: به نظر می‌رسد اظهارات رییس‌جمهور چین تمام مشکلاتی که این کشور در تجارت با آمریکا دارد را در بر گرفته باشد که این شامل مالکیت معنوی و آزادسازی بازارهای داخلی چین می‌شود.

در همین حال با بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران، ارزها و سرمایه‌های امن افت کردند.

با افت ین، دلار ۰.۳ درصد بالا آمد و نرخ برابری آنها به ۱۰۷.۱۶ ین رسید.

در معاملات امروز، در ساعات معاملات آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی بیش از ۱ درصد جهش کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: سهام آسیا ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: