May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۸۵۲۳
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
0
ربیعی گفت: روز کارگر را به همه کارگران، مردان و زنان ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم زندگی کارگران ایرانی هر روز پر از شادی باشد و از خداوند می‌خواهم کمک کند که ما به همراه دولت از درد و رنج این عزیزان کم کنیم تا زندگی بانشاطی داشته باشند.
ربیعی: دولت سعی کرد صدای کارگران شنیده شودپول‌نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما خود را در قبال کارگران و بازنشستگان مسئول می دانیم، گفت: در این دولت سعی کرده‌ایم، صدای کارگر شنیده شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر علی ربیعی در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: روز کارگر را به همه کارگران، مردان و زنان ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم زندگی کارگران ایرانی هر روز پر از شادی باشد و از خداوند می‌خواهم کمک کند که ما به همراه دولت از درد و رنج این عزیزان کم کنیم تا زندگی بانشاطی داشته باشند.

وی ادامه داد: هفته کارگر هر سال به ما این فرصت را می‌دهد در کنار رئیس‌جمهور باشیم و بار دیگر مسائل و سیاست‌ها را مرور کنیم و با کارگران پیمان ببندیم.

دکتر ربیعی گفت:  کارگران با انقلاب گره خورده‌اند. در آن زمانی که گروه‌های مختلف می‌خواستند کارخانه‌ها را تعطیل کنند این کارگران بودند که ایستادند و امروز در ۴۰ سالگی انقلاب هم انقلابی‌ترین نیروها همین کارگران هستند. زمانی که ترورهای کور انجام می‌شد کارگران قربانیان این ترور بودند.

وی با اشاره به دفاع مقدس گفت: در جنگ هم این کارگران بودند که فوج فوج به جبهه رفتند و شش الی هفت سال به حقوق آنان اضافه نشد. کارگران تحول‌خواه و عدالت‌خواه هستند. کارگران می‌خواهند دولت تولیدمحور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اعتقاد دارم خداوند متعال آدم‌ها را با همان نام و نشانی که برایشان برمی‌گزیند نشان می‌دهد. دولت آقای روحانی دولت تدبیر و امید است امیدوارم با تدبیر و امید مشکلات جامعه کارگری حل شود.

دکترربیعی افزود: ما خود را در قبال حفظ تولید، ارتقای کیفیت زندگی کارگران، بازنشستگی با کرامت و ایجاد اشتغال مسؤول می‌دانیم. با همین نگاه در دولت یازدهم و دوازدهم تمام سعی خود را کردیم که صدای کارگر شنیده شود.

وی افزود: در هیچ دوره‌ای کارگران اجازه راهپیمایی نداشتند، اما در این دولت این اجازه را یافتند.
دکتر ربیعی با اشاره به تلاشهای دولت برای بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان خاطرنشان کرد: هنوز در این مسیر باید اقدامات زیادی انجام دهیم. ما باید امنیت شغلی کارگران را تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت تلاش خود را برای ارتقاء سطح زندگی کارگران و بازنشستگان به کار گرفت، هرچند در این مسیر باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

دکتر ربیعی تاکید کرد: ما ناگزیر به تامین امنیت شغلی کارگران هستیم و در این زمینه گام هایی برداشته شده است.

وی گفت: سالمندان و بازنشستگان ما سالهای سال قدرت خرید نداشتند و بنگاه های ما هم به سبب رکود طولانی طی چندین سال با ریزش نیروی کار مواجه شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: صندوق تامین اجتماعی را از صندوق کارپردازی به صندوق زندگی اجتماعی بازنشستگی تبدیل کردیم. علاوه بر این با پوشش بیمه روستایی برای سالمندان و صدور دفترچه بیمه برای روستاییان یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی پویا شده است و وضعیت صندوق تامین اجتماعی نیز با دیگر صندوق های کشور بسیار متفاوت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی گفت: کارگران در جنگ به جبهه ها رفتند و طی دوران جنگ حقوق آنها افزایش پیدا نکرد اما شرایط را تحمل کردند.

دکتر ربیعی با بیان اینکه کارگران ما صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند، گفت: برنامه های زیادی در روستاها برای ایجاد شغل در نظر گرفته شده که به تدریج آثار آن مشخص خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: