پول نیوز؛ سمیه علی
اصغری- وقتی می خواهیم از مد
و پوشاک صحبت کنیم تا تعریفی از استایل و به اصطلاح تیپ خاص داشته باشیم خیلی از
کدهای ذهنی ما به سمت ایتالیا و مد میلان متمرکز می شود. دقیقا چیزی شبیه حس یک
مشتری مشکل پسند وقت خرید ساعت که همه راه ها به سوئیس ختم خواهد شد. اگر از
طرفداران ورزش های آبی و البته دریانوردی باشید احتمالا نام " پاول اند
شارک" برایتان غریبه نیست. این برند ایتالیایی برای سال ها در صنعت پوشاک
حضور داشته و محصولاتی با درون مایه های دریانوردی و قایق رانی را روانه بازار
کرده است.
داستان پاول اند شارک از سال 1921 و کارگاهی کوچک آغاز شد
اما ثبت رسمی برندی بدین نام به سال 1975 باز می گردد که خانواده دینی (Dini) با نظارت پاول دینی بطور جدی تری
وارد رقابت دنیای پوشاک شدند. یکی از اولین تولیدات یا بهتر بگوئیم طراحی های پاول
اند شارک که بسیار مورد توجه قرار گرفت در واقع یک بالاپوش گرم بود که در بسته
بندی خلاقانه ای ارائه شد. این لباس درون یک قوطی فلزی بسته بندی شد که دریانوردان
می توانستند استفاده های متعددی از آن داشته باشند.
پاول اند شارک هم اکنون بالغ بر 280 شعبه دارد و دفتر مرکزی
آن در شهر زیبای وارزه در 55 کیلومتری میلان قرار گرفته است.
همانطور که ابتدا نیز اشاره شد پاول اند شارک به عنوان یک
برند لوکس مشتریان خاص خود را دارد. برای مثال تهیه یک مایو بلند مردانه از این
برند(پس از تبدیل به واحد پول کشورمان) بیش از 1 میلیون تومان هزینه دارد. قیمت ها
برای کفش چرمی مردانه با زیر کژوال به 2 میلیون و بیشتر از آن نیز می رسد.
علاوه بر کیفیت و طراحی خاص مهمترین عاملی که پاول اند شارک
را یک لمباردی تمام عیار می کند آن است که از ابتدا تا کنون تمام
محصولاتش در ایتالیا تولید شده است.
انتخاب لوگو با طرحی از کوسه نیز پیام رسان روح دریا و
دریانوردی در پوشاک پاول اند شارک بوده است.