May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۹۴۵۸
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
0
ایرباس: برای بررسی تصمیم آمریکا زمان نیاز داریمپول‌نیوز - شرکت اروپایی ایرباس پس از خروج آمریکا از برجام اعلام کرد این تصمیم را مورد بررسی قرار خواهد داد و این کار زمان‌ می‌برد.

رینر اوهلر، مدیر ارتباطات ایرباس گفت: «ما به دقت در حال تحلیل این اعلام هستیم و گام‌های بعدی را هم‌راستا و سازگار با سیاست‌های داخلی خود و با تعهد به تحریمها و قوانین کنترل صادرات ارزیابی خواهیم کرد.»

وی افزود: «این کار زمان خواهد برد.»

ایران‌ایر 200 هواپیمای مسافربری به ارزش 38.8 میلیارد دلار بر اساس فهرست قیمتی سفارش داده است که شامل 100 هواپیما از ایرباس، 80 هواپیما از بوئینگ و 20 هواپیما از شرکت ایتالیایی- فرانسوی ای تی‌آر است. تمامی این قراردادها به مجوزهای آمریکا وابسته است زیرا تعداد زیادی قطعات آمریکا در این هواپیماها استفاده می‌شود.

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه شب پس از اعلام تصمیم این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای، به جمع خبرنگاران آمد و درباره نحوه بازگشت تحریم‌های ایران توضیح داد.

وی گفت مجوز صادره برای شرکت‌های «بوئینگ» و «ایرباس» برای فروش هواپیما به ایران لغو می‌شوند. وی به زمان لغو مجوزها اشاره نکرد، اما بر اساس دستورالعمل منتشر شده از سوی خزانه‌داری، ابطال مجوزها ظرف 90 روز صورت می‌گیرد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: