کد خبر: ۲۷۰۰۳۰
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶
0
ارزش صادرات در اقتصاد ویتنام برای سال 2017 برابر با 246.9 میلیارد دلار بوده است. با این تفاسیر اگر جمعیت ویتنام را 96.2 میلیون نفر در نظر بگیریم؛ سهم هر شهروند از میزان صادرات مذکور تقریبا 2600 دلار می شود.

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری- برای امروز نگاهی به اعداد و ارقام مرتبط با اقتصاد ویتنام خواهیم داشت تا بر این اساس یک رده بندی برای توانمندی های صادراتی این کشور ارائه کنیم. کارشناسان از این کشور به عنوان ببر آینده اقتصاد آسیا نام می برند زیرا در صورت تداوم شرایط فعلی، پیش بینی می شود تا 10 سال آینده اقتصادی مشابه با کشور چین داشته باشد. بارها نام ویتنام را پشت زبانه کفش های اسپرت از برندهای مختلف دیده ایم و حتی آنرا به نوعی بر کفش های تولید چین ترجیح می دهیم. از این رو اقتصاد ویتنام شاید بیش از هر چیز دیگر با کفش های بادوام ورزشی شناخته شود!

جالب است بدانید این کشور  بالغ بر 55 میلیون نیروی کار دارد و براساس آخرین ارزیابی ها، 44 درصد از نیروی کار اقتصاد این کشور در بخش خدمات، نزدیک به 40 درصد در بخش صنعت و حدود 20 درصد نیز در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

 براساس آخرین آمار ارائه شده، ارزش صادرات در اقتصاد ویتنام برای سال 2017 برابر با 246.9 میلیارد دلار بوده است. این میزان بیانگر افزایش 87 درصدی از سال 2013 و همچنین رشد 39.8 درصدی از سال 2016 خواهد بود. با این تفاسیر اگر جمعیت ویتنام را 96.2 میلیون نفر در نظر بگیریم؛ سهم هر شهروند از میزان صادرات مذکور تقریبا 2600 دلار می شود.

در ادامه مطلب مهمترین گروه های صادراتی براساس بیشترین ارزش دلاری را لیست کرده ایم:

ماشین آلات الکتریکی و تجهیزات مرتبط

ارزش صادرات: 94 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات:  38.1 درصد

 

کفش

ارزش صادرات: 19.9 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 8 درصد

 

ماشین آلات وابسته به رایانه

ارزش صادرات: 14.6 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات:  5.9 درصد

 

لباس و تجهیزات جانبی

ارزش صادرات: 13.8 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات:  5.6 درصد

 

پوشاک بافتنی و تجهیزات جانبی

ارزش صادرات: 13 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 5.3 درصد

 

مبلمان، کالای خواب، روشنایی، قطعات پیش ساخته ساختمان

ارزش صادرات: 8.9 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات:  3.6 درصد

 

تجهیزات اپتیکال، فنی و پزشکی

ارزش صادرات: 5.6 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 2.3 درصد

 

ماهی

ارزش صادرات: 5 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 2 درصد

 

چای، قهوه، ادویه

ارزش صادرات: 4.6 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات: 1.9 درصد

 

چرم

ارزش صادرات: 4 میلیارد دلار

سهم از کل صادرات:  1.6 درصد

10 گروه صادراتی نامبرده مجموعا 74.3 درصد از کل ارزش صادرات ویتنام را به خود اختصاص داده اند. در این میان ماشین آلات الکتریکی و تجهیزات جانبی با 64.3 درصد، سریعترین شاخص رشد را به خود اختصاص داده است. در رده دوم گروه مبلمان، کالای خواب، روشنایی و قطعات پیش ساخته ساختمان با شاخص رشد 52.4 درصد قرار دارد. رده سوم نیز به ماشین آلات وابسته به رایانه با رشد 50.9 درصد قرار دارد.

گروه قهوه، چایی و ادویه به همراه ماهی دو گروه صادراتی با آمار کاهشی هستند که به ترتیب 4.3- و 3.8- را ثبت کرده اند. گفتنی است آمار ارائه شده در مقیاس زمانی یکساله محاسبه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: