کد خبر: ۲۷۱۰۴۱
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
0
وزارت اقتصاد قطر شنبه به گذرگاه‌های این کشور دستور داد تا کالاهای وارداتی از این چهار کشور را جمع‌آوری کنند و بازرسان از فروشگاه‌ها بازرسی به عمل می‌آورند تا از اجرای این دستور اطمینان حاصل شود.

پول‌نیوز - قطر با گذشت حدود یکسال از آغاز اختلافات دیپلماتیک با دوحه در حال پایان دادن به سلطه کالاهای وارداتی از کشورهای رقیب بر بازار خود است. اقلام وارداتی از عربستان، امارات، بحرین و مصر اکنون محدود می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت اقتصاد قطر شنبه به گذرگاه‌های این کشور دستور داد تا کالاهای وارداتی از این چهار کشور را جمع‌آوری کنند و بازرسان از فروشگاه‌ها بازرسی به عمل می‌آورند تا از اجرای این دستور اطمینان حاصل شود.

در بیانیه دفتر ارتباطات دولت قطر آمده است، محصولاتی با مبدا کشورهای محاصره کننده که در نتیجه این محاصره نمی‌توانند از منطقه گمرکی شورای همکاری خلیج‌فارس عبور کنند، باید تحت بازرسی‌های مناسب واردات و روندهای گمرکی قرار گیرند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر بر سر اختلاف با قطر تحریم‌های تجاری از اوایل ژوئن ۲۰۱۷ علیه دوحه اعمال کردند و طی یک سال گذشته روابط بالاو پایین اندکی داشته است. عربستان، قطر را به حمایت از تروریسم و پشتیبانی از ایران متهم کرده و از آن زمان مناسبات دیپلماتیک قطع شده است.

با این حال، قطر از ماه آوریل در مانورهای نظامی در عربستان به همراه ۲۵ کشور دیگر شرکت کرد. اواخر همان ماه، وزیر خارجه عربستان تلاش کرد تا قطر را به اعزام نیرو به سوریه برای حمایت از شورشیان ضد دولتی ترغیب کند و تاکید می‌کرد که در غیر اینصورت دوحه با خطر از دست دادن حمایت آمریکا و مواجهه با انقلاب داخلی روبرو می‌شود.

برچسب ها: واردات ، قطر ، کالا ، محاصره
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: