کد خبر: ۲۷۱۴۶۵
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
0
مدیر کل امورمالیاتی اردبیل گفت: حمایت از واحدهای تولیدی به منظور ایجاد اشتغال، تقویت آن و تشویق کارآفرینان به سرمایه گذاری با استفاده از معافیتهای پیش بینی شده در قانون ازبرنامه های این اداره کل است.
حمایت از واحدهای تولیدی به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادیپول‌نیوز - نوع پرور، مدیرکل امورمالیاتی اردبیل، گزارشی از روند اقدامات و برنامه های پیش روی سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری ارائه کرد و بر مسئولیت سنگین کارگزاران مالیاتی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اهمیت نقش درآمدهای مالیاتی در مدیریت بهینه اقتصادی کشور تأکید نمود.

وی اجرای عدالت مالیاتی را از برنامه های مهم سازمان برشمرد و گفت: پیشگیری از وقوع فرار و جرم مالیاتی از ملزومات اساسی اجرای عدالت مالیاتی است .

نوع پرور در ادامه به ضرورت شفاف سازی جریان کالا و خدمات در کشور اشاره کرد و گفت: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان گام مهمی در جهت شناسایی مودیان جدید مالیاتی برداشته شده است.

وی رصد تراکنش های بانکی با مبلغ بیش از 5 میلیارد تومان با استفاده از بانکهای اطلاعاتی را عاملی موثر در رسیدگی به پرونده های مالیاتی بزرگ عنوان کرد و گفت: معافیتهایی در قانون مالیات های مستقیم برای فعالیتهای کشاورزی، تولیدی، صنعتی، گردشگری، صادرات و تعاونی ها به منظور حمایت از سرمایه گذاری پیش بینی شده که شرط برخورداری از آن داشتن پروانه بهره برداری از مراجع قانونی و تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی و درآمدهای ابرازی متکی به دفاتر ، اسناد و مدارک می باشد.

وی به اهداف سازمان امور مالیاتی کشور از جمله: یاری رساندن به دولت در جهت اجرای سیاست های اقتصادی و مالی و کمک به دولت در اجرای برنامه های مربوط به عدالت اجتماعی تاکید کرد و افزود: رویکرد کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، مدیریت اقتصادی کشور بر اساس درآمدهای مالیاتی است بطوریکه اکثر کشورها از محل درآمدهای مالیاتی مدیریت می شوند و در آنها درآمدهای نفتی جایگاهی ندارد ولی همواره از رشد اقتصادی قابل توجهی نیز برخوردارند.

نوع پرور اظهار داشت: در سال 96 مبلغ 986 میلیارد ریال در استان عوارض وصول شده که مبلغ 67 میلیارد ریال بعنوان سهم شهرستان گرمی در اختیار شهرداریها و دهیاریهای شهرستان به منظور اجرای طرحهای عمرانی و توسعه زیر ساختهای شهری قرار گرفته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل در پایان روحیه خدمتگزاری و سلامت جامعه را مدیون رهنمودهای علما و فقها دانسته وگفت: ما مصمم به ارتقاء سلامت اداری با تکیه بر فرایض دینی و بیانات بزرگان هستیم و موفقیت بزرگ ما، بهره گیری از منابع انسانی ایثارگر، امین و درستکار می باشد.
       
منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: