کد خبر: ۲۷۳۰۴۶
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
0
پول‌نیوز - در ادامه تلاش های واشنگتن برای حل اختلاف میان قطر با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر، تلفنی گفت و گو کردند. سران آمریکا و قطر درباره تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه بحران های مهم منطقه ای تبادل نظر کردند.

در ادامه تلاش های واشنگتن برای حل اختلاف میان قطر با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر، تلفنی گفت و گو کردند.

 دیوان امیری این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا و امیر قطر در این تماس تلفنی در خصوص همکاری های استراتژیک بین دو کشور و افق های توسعه و تقویت آن در چارچوب منافع مشترک نیز رایزنی کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف در این تماس تلفنی، مسایل منطقه ای را نیز مورد بررسی قرار دادند.

سران آمریکا و قطر همچنین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه بحران های مهم منطقه ای تبادل نظر کردند.

در ماه های اخیر تلاش های آمریکا برای حل بحران قطر و حفظ یکپارچگی شورای همکاری خلیج فارس افزایش یافته است.

رئیس جمهوری آمریکا حتی برگزاری نشست آتی 'کمپ دیوید' با اعضای شورای همکاری را نیز منوط به حل اختلافات اعضای این شورا کرده است.

بحران های داخلی در شورای همکاری خلیج فارس به ویژه بحران قطر مانع بزرگی بر سر راه سیاست دوگانه آمریکا به شمار می آید. در حقیقت، بحران قطر طرح آمریکا را برای اجماع سازی منطقه ای و تلاش برای پیشبرد پروژه صلح فلسطین با شکست مواجه کرده است .
چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر ژوئن سال گذشته میلادی ( خرداد ماه 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قطر ، ترامپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: