April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۳۳۰۴
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بلاتکلیفی طرح استفاده حداکثری از توان داخل برای تبدیل شدن به قانون خبر داد.
انتظار طرح استفاده حداکثری از توان داخل برای تصویبپول‌نیوز - کاظم دلخوش با اشاره به اینکه این طرح دارای نواقص متعددی است افزود: ما بخشهای مختلف این طرح را بررسی و نقاط قوت و ضعف آن توسط نمایندگان مجلس بررسی شده و تا کنون دو مرحله از کمیسیون ویژه حمایت از کالای داخلی بازگشت خورده اما هنوز نهایی نشده است.

وی با اعلام آمادگی درخصوص بررسی مشکلات تولید کنندگان گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی برای تامین نیاز کشور مشکل ایجاد کرده و یا مصوبه ای شبهه داری از جلسات مجلس گذرکرده است که تولید کننده را با مشکل مواجه ساخته ­مجلس آمادگی بررسی و رسیدگی به گلایه تولید کنندگان را در این زمینه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح استفاده حد اکثری از توان داخل هنوز به قانون تبدیل نشده است ادامه داد: پس از ارسال این طرح به شورای نگهبان و بازگشت از این شورا،​ این طرح تبدیل به قانون خواهد شد.

دلخوش با بیان اینکه نوع حمایت از صادرات، ​تامین اجتماعی و تسهیلات قابل ارائه به تولید کنندگان بخشی از موارد تعیین شده در این طرح است گفت: یکی از موارد انتقادی به این طرح در بخش صادرات است زیرا علی رغم ­­لزوم حمایت از صادرکنندگان برای حضور در بازارهای صادراتی مشوق های کمی در این بخش وجود دارد که از سوی ما مشوق های قوی تری پیشنهاد شده است تا صادرکنندگان با توان بیشتری صادرات را انجام دهند.

وی انتقاد دیگر نمایندگان را متوجه بانک مرکزی درخصوص نحوه ارائه ارز دانست و ادامه داد: ارز اختصاص یافته به واردکننده و صادرکننده به یک قیمت است درحالیکه قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت نرخ گذاری می شود و وارد کننده کالای خود را با ارز 4200 تومان وارد می کند اما به این قیمت در بازار عرضه نمی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور نماینده بخش خصوصی و تعاون در جلسات کمیسیون ها گفت: درصورت موارد شبه دار این نمایندگان می توانند موضوعات را مکتوب و به نماینده مجلس ارائه دهند تا در صحن علنی مطرح و بررسی شود.

علی ساری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه ارزیابی از تصمیمات گذشته نشان دهنده عملیاتی نشدن این تصمیمات است گفت: توجه به قوانین مصوب در گذشته برای تصمیمات جدید بسیار ضروری است زیرا ارزیابی نکردن دوره های قبل سبب تکراری شدن مصوبات خواهد شد.

وی افزود: ما هم اکنون دچار شعار زدگی هستیم به همین دلیل تولید در کشور هر روز با شرایط دشوارتری مواجه می شود بنابر این باید به سمت موارد عملیاتی رفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: