April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۰۹۱
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
0
عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت کاهش حداکثری تعرفه صادرات در بنادر تاکید کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های صادراتی لازم است.
تعرفه صادرات در بنادر صفر شودپول‌نیوز - حسن خسته بند با اشاره به اینکه تعرفه صادرات در بنادر دریای خزر تا 7 درصد شامل تخفیف شده است، گفت: هر چه میزان تعرفه های صادراتی کاهش یابد وضعیت اقتصادی با توجه به میزان صادرات بهتر خواهد شد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند نزولی تعرفه های صادراتی باید ادامه داشته باشد، افزود: در شرایط فعلی باید به سمت افزایش صادرات با ارایه مشوق های لازم حرکت کنیم و در این راستا حذف تعرفه های صادراتی نیز می تواند مفید باشد.

تقویت صادرات نیازمند تقویت زیرساخت ها

خسته بند با انتقاد از آماده نبودن زیرساخت های کشور در حوزه تقویت صادرات در بنادر، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه زیرساخت ها هنوز ضعف داریم و تا زمانی که نتوانیم این نواقص را رفع کنیم بهبود وضعیت اقتصادی میسر نمی شود.

وی با بیان اینکه هنوز کشتی های سردخانه دار در بسیاری از بنادر کشور نداریم، افزود: ضعف در چنین زیرساخت هایی ظرفیت صادراتی ما را به شدت کاهش داده و این مزیت ها را نصیب کشورهای رقیب می کند.

تقویت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های صادراتی لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تقویت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های صادراتی باید مدنظر دولت باشد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های منابع دولتی حضور بخش خصوصی در راستای تامین زیرساخت های لازم بندری در جهت صادرات بیشتر باید تقویت شود.

خسته بند با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با کاهش حداکثری تعرفه های صادراتی رونق اقتصادی مطلوبی را به دست آورده اند، گفت: در کنار کاهش تعرفه های صادراتی باید زیرساخت های و امکانات زیر بنایی در بنادر ایجاد شود تا سرمایه گذار راغب به حضور در این حوزه شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مهیا نبودن بسیاری از شرایط در حوزه بنادر بخش خصوصی تمایلی به حضور در این بخش ندارد، افزود: دولت در این رابطه باید به عنوان حلقه واسط سیکل به هم مرتبط صادرات را مدیریت کرده و با فراهم کردن شرایط و ارایه مشوق های لازم بخش خصوصی را فعال کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از آمادگی مجلس برای کمک به دولت در راستای تقویت امکانات بندری در کشور خبر داد و تصریح کرد: دولت باید با واگذاری بسیاری از مسئولیت های خود به بخش خصوصی زمینه توسعه کشور را فراهم کند.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: