May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
گزارش میدانی پول نیوز از بازار تهران در هفته‌ای که گذشت
کد خبر: ۲۷۴۵۱۹
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
0
حالا کسبه با وعده های روسای اتحادیه که از وزیر صنعت به آن ها منتقل شده بود، دوباره شروع به کار کردند بازاریانی که در این روزها خواسته و ناخواسته تصمیم گرفتند مغازه هایشان را بسته نگه دارند.
زاری بازارپول نیوز- حمال چال، سلطانی و بازارسرای طلا و جواهر؛ ماجرا از این سه نقطه بازار شروع شد اما حالا به نظر می رسد دوباره بازار به آرامش رسیده است. کم کم همه به مغازه‌هایشان برگشته‌اند. پای مردم دوباره به راسته سنگ‌فروش‌ها، نخ‌فروشا‌ها، حتی کفش‌فروش‌ها و پیراهن‌های مردانه باز شده و خبری از اعتصاب نیست. چند روز گذشته بازار تهران روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت. در حالی که خبر اعتصاب سراسری و تعطیلی‌های راسته‌های مختلف به گوش همه رسیده بود، برخی مغازه داران و بنکدارن می‌گفتند دل‌شان نمی‌خواسته اعتصاب کنند، مجبور شدند. 

«مهدی» یکی از کسبه است: «با سنگ و آجر حمله به مغازه ما کردند. ما شال و روسری زنانه می‌فروشیم؛ عمده. گفتند یا تعطیل می‌کنی یا شیشه مغازه‌ات را پایین می آوریم.»  مهدی نمی‌داند که آجر به دست‌ها چه کسانی بودند اما به پول نیوز توضیح می دهد: کارد به استخوان مردم رسیده. نوسان‌های بازار ارز و کمبود دلار و بازار سیاه دلار 7 هزار تومانی ما را زمین زده. نه که مشتری نداشته باشیم. داریم. تولید نداریم و این برای کاسب یعنی ورشکستگی.

یکی دیگر از کاسب‌های بازار از ممنوعیت واردات کالاهایش عصبانی است و با فریاد می‌گوید: الان که بازاری ها برگشتند اما ما برنمی‌گردیم. آنقدر فروش نداریم که باز و بسته بودن‌مان فرقی ندارد. من صاحب مغازه نیستم خانم. اجاره می‌دهم. با یک دستور آقایان خاک بر سر می‌شویم. 
دهنه‌های بازار بزرگ تهران از دیروز کم کم پا گرفته‌اند. بعد از دو روز اعتصاب عجیب و هماهنگ نشده بازاری ها، کسبه به واحدهای خود رفتند تا ببینند وعده‌هایی که در این دو روز داده شد چه زمانی محقق می‌شود. اما آیا این وعده ها این بار هم روی کاغذ می ماند؟

رؤسای اتحادیه‌ها در روزهای اخیر طی دو نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند که دیگر ارز نوسان قیمت نخواهد داشت و کالاهای وارداتی ممنوعه قرار نیست  «وحی منزل» باشند و می توان لیست آن ها را دوباره تنظیم کرد. 

حالا کسبه با وعده های روسای اتحادیه  که از وزیر صنعت به آن ها منتقل شده بود، دوباره شروع به کار کردند بازاریانی که در این روزها خواسته و ناخواسته تصمیم گرفتند مغازه هایشان را بسته نگه دارند.

گفتنی است بازار این روزها با رکود شدیدی همراه است. رکودی که واحدهای صنفی را زمین گیر کرده و تولید کننده های مختلفی را از ادامه کار بازداشته. تعدیل نیرو و تعطیلی بنگاه های اقتصادی تبدیل به قصه پر غصه ای در اصناف شده است. اصنافی که بارها و بارها و از تریبون های مختلف گفته اند که به دنبال اصلاح شرایط موجود، ایجاد ثبات در نرخ ارز، کاهش قاچاق کالا و تعدیل لیست ممنوعیت کالاهای وارداتی هستند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: