May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۶۷۶
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
0
تمجید صندوق بین‌المللی پول از عملکرد اقتصادی کشورهای آ.سه.آنپول‌نیوز - صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کشورهای مالزی، سنگاپور، تایلند، اندونزی و فیلیپین، از موفق ترین کشورهای نوظهور در مهار تورم بوده‌اند.

آزادسازی نرخ ارز، توسعه اقتصادی و پیشرفت های فناوری در این کشورها منجر به کاهش تورم وارداتی و بخش غیرنفتی شده است. صندوق دریافته است انتظار تورمی در این کشورها نیز به مانند اکثر کشورهای نوظهور اصلی‌ترین محرک تورم بوده و ۶۰ درصد تورم میان مدت در کشورهای این منطقه ناشی از انتظار تورمی بوده است.

صندوق بین‌المللی پول در این گزارش، مهم‌ترین اهداف پیشنهادی خود را برای بانک‌های مرکزی این کشورها اعلام کرده که بر این اساس بانک مرکزی اندونزی باید راهی برای ثبات بخشی به قیمت کالا و خدمات و تثبیت بیشتر نرخ ارز بیابد. به هر سه بانک مرکزی کشورهای تایلند، سنگاپور و فیلیپین توصیه شده است قیمت ها را در سطح باثبات نگه دارند اما بانک مرکزی باید علاوه بر این هدف، دستیابی به رشد پایدار را هدفگذاری کند.

علی رغم موفقیت اندونزی در رساندن متوسط نرخ تورم از ۸.۵ درصد در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به ۵ درصد در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، فضای تورمی در این کشور بیش از ۴ کشور دیگر مورد بحث در این گزارش بوده است که بیانگر وابستگی بیشتر اقتصاد اندونزی به صادرات مواد خام به نسبت کشورهای دیگر است.

این در حالی است که متوسط ۵ سال اخیر نرخ تورم در فیلیپین ۲.۸ درصد، سنگاپور ۱.۶ درصد و تایلند ۲.۵ درصد بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: