April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اختلاف نظرها درباره کانال تایید صلاحیت مهندسان وجود دارد
کد خبر: ۲۷۴۸۲۵
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
0
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه هنوز طرح اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تصویب نهایی واقع نشده، گفت: اجرای آن زمان بر بوده اما با اصلاحات صورت گرفته اعمال سلیقه ها به حداقل می رسد.
تصویب نهایی قانون نظام مهندسی به زودیپول‌نیوز - شهرام کوسه غراوی با اشاره به تصویب کلیات قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس، گفت: در جلسه هفته گذشته این کمیسیون کمیته نظام فنی و اجرایی دو گزارش برای اصلاح قانون نظام مهندسی ارائه داد که یک گزارش معطوف به اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با روال موجود و رفع ایرادات فعلی بود و گزارش دیگر معطوف به اصلاح این قانون با استفاده از ظرفیت نظام فنی و اجرایی کشور بود.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با رای گیری استمزاجی صورت گرفته در کمیسیون نمایندگان به اصلاح قانون نظام مهندسی معطوف به استفاده از ظرفیت نظام فنی و اجرایی با زیر مجموعه شدن در سازمان برنامه و بودجه موافقت کردند، افزود: این موضوع باید در کمیسیون عمران مورد رای گیری نهایی نیز قرار بگیرد.

جزییات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی هنوز بررسی نشده است

وی با بیان اینکه پس از رای گیری کلی در خصوص کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی جزییات آن نیز مورد بررسی واقع خواهد شد، تصریح کرد: هنوز طرح موجود مورد تصویب نهایی مجلس واقع نشده از این رو عملیاتی شدن آن زمان بر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با تصویب نهایی این طرح دوگانگی های موجود در حوزه تصمیم گیری نظام فنی و اجرایی دولتی و خصوصی برطرف می شود، گفت: اکنون جامعه مهندسان با رویه قبل و قانون پیش از این اداره شده و تفاوتی در قانون هنوز رخ نداده است.

سازمان نظام مهندسی زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی برای تایید صلاحیت ها است

کوسه غراوی با بیان اینکه با تصویب نهایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی برداشت های سلیقه ای در این حوزه نیز به حداقل ممکن کاهش می رسد، افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی بوده صلاحیت ها و پروانه های مهندسان را تایید می کند.

وی ادامه داد: با تصویب قانون مذکور اتفاقی مشابه ساختاری که انجمن پیمانکاران دارند و صلاحیت ها را سازمان برنامه و بودجه می دهد در خصوص جامعه مهندسان نیز رخ می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اختلاف نظرهایی در خصوص اینکه صلاحیت مهندسان از کدام کانال تایید شود وجود دارد، گفت: در حال حاضر اکثر نمایندگان با تایید صلاحیت و پروانه های مهندسان به وسیله سازمان برنامه و بودجه موافق هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم در جلسات پیش رو تعیین تکلیف نهایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی با هدف بهبود عملکرد این جامعه صورت خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: