April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۵۴۳۸
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
0
باید اطمینان حاصل کنید که لوگوی طراحی شده با همین اجزایی که در اختیار دارد، تبدیل به علامتی خاطره انگیز و معتبر خواهد شد. هرچه لوگو پیچیده تر باشد، به یاد آوردن آن توسط مشتریان دشوار تر می شود.

 درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

»» قطعا طراحی لوگوی رستوران را یک شرکت معتبر و متخصص انجام خواهد داد اما همراه داشتن اطلاعاتی در زمینه طراحی لوگو می تواند شما را به یک مشتری سخت گیرتر! برای آن آژانس طراحی/تبلیغاتی مبدل کند و این یعنی دریافت نتیجه بهتر از هزینه ای که برای طراحی لوگو پرداخت می کنید««

پول نیوز؛ مازیار دانیالی- زمانی که صحبت از دوام و موفقیت همیشگی یک کسب و کار به میان می آید، بحث برندینگ و جزئیات آن همچون طراحی لوگو تضمین کننده موارد مذکور خواهد بود. در واقع لوگوسازی متناسب با شرایط خاص یک کسب و کار، از جمله فاکتورهای حیاتی در راستای پیشرفت محسوب می شود. برای آن که بتوان یک هویت بصری منحصر به فرد برای رستوران خلق کرد، بهره برداری از مزایای طراحی لوگو فرصتی مناسب را در اختیارتان قرار خواهد داد.

یک لوگوی رستورانی مناسب باید بتواند به راحتی و البته کاملا موثر با اهداف مجموعه ارتباط برقرار کند و در انتقال این پیام به مشتریان رستوران نیز موفق باشد. برای دست یابی به بهترین لوگوی ممکن، باید چندین نکته مهم را مد نظر قرار دهید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

رنگها

از جمله مهم ترین فاکتورهای دخیل در طراحی یک لوگوی رستورانی می توان به رنگ بندی و انتخاب درست رنگها اشاره کرد. رنگها سبب می شوند لوگوی رستوران شما تبدیل به علامتی خاطره انگیز، هدفمند و همچنین حرفه ای شود. توجه به طیفی که هر رنگ خاص از سایه های کم رنگ تا پر رنگ به خود اختصاص می دهد و همینطور تاثیر فرهنگی آنها بر اساس کشور مربوطه و بازار هدف، امری ضروری خواهد بود. توصیه می شود کسب و کارهای فعال در عرصه مواد غذایی به ویژه رستورانها و فست فودها در طراحی لوگو برای مجموعه خود، از رنگ های خیلی روشن کمتر استفاده کنند.

رنگهایی که ارتباط طبیعی بیشتری با غذاهای سرو شده توسط رستوران دارند، گزینه های بهتری محسوب می شوند. این موضوع منتج به انتقال حس تازگی و جلب هرچه بیشتر نظر مشتریها توسط لوگو خواهد شد.

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

برخی از مناسب ترین رنگهای موجود به منظور استفاده در طراحی لوگوهای رستورانی، شامل قرمز مات، سایه های خاصی از قهوه ای، سبز، زرد و حتی مشکی کلاسیک هستند. اگر بیش از یک رنگ و یا سایه انتخاب شده است، حفظ تعادل منطقی در ترکیب آنها ضروری خواهد بود.

چندین ترکیب مختلف را بر چهارچوب منتخب لوگوی خود امتحان کنید تا قادر به یافتن مناسب ترین حالت ممکن باشید. حتی می توانید یک رنگ منحصر به فرد و کاملا جدید را به نام کسب و کار خود ثبت کنید. در این راستا از هنرمندان طراحی و نقاشی کمک بگیرید. به عنوان مثال کسب و کارهای متعددی هستند که حق انحصاری استفاده از یک سایه رنگی مشخص مانند بنفش را در اختیار دارند. این مسئله یک مزیت رقابتی بزرگ فراهم می کند که اغلب نیز مورد توجه رستورانهای بزرگ و سود ده واقع خواهد شد.

فونت

یکی دیگر از جنبه های با اهمیت در برندینگ رستوران، فونت مورد استفاده در طراحی لوگو و همچنین شعارهای تبلیغاتی خواهد بود. بهره برداری از نوشته های مختلف در ترکیب با لوگو، جز روشهای متداول برندینگ به شمار می رود. به همین دلیل فونت های ساده و آنهایی که همخوانی خوبی با اجزای دیگر لوگو دارند، برنده میدان رقابت خواهند بود. فونت هایی که به سختی خوانده می شوند، ظاهر حرفه ای لوگو را به شدت تحت تاثیر قرار داده و احساس مناسبی به مخاطب انتقال نمی دهند. در نتیجه به جای آن که بر شهرت کسب و کارتان افزوده شود، خود را بیشتر دچار رنج و زحمت خواهید کرد.

علاوه بر موارد فوق، رعایت سادگی نیز به شدت توصیه می شود. اگر بخواهید لوگوی خود را روی وسایل پارچه ای رستوران چاپ کنید، سادگی مورد نظر بسیار کمک کننده خواهد بود. هرچه قالب کلی لوگو پیچیده تر باشد، پرینت آن روی پارچه نیز دشوار تر خواهد بود چرا که نمی توان جزئیات را به خوبی نشان داد.

شکل

شکلی که برای لوگوی رستوران خود در نظر دارید، باید به نحوی باشد که حتی از فاصله ای نسبتا دور نیز کاملا گویا بوده و مشتری بتواند آن را تشخیص دهد. برای دست یابی به این هدف نیز، سادگی حرف اول را می زند! به طور کلی اشکال هندسی ساده که با عناصر دیگر همچون رنگها و فونتهای مناسب تلفیق می شوند، به تشخیص راحت تر لوگو کمک زیادی خواهند کرد.

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

اندازه گیری

پس از انتخاب رنگ، فونت و شکل لوگو باید تمرکز اصلی خود بر یکی از این فاکتورها را مشخص کنید. بازی با اندازه از جمله بهترین روشهای بهینه سازی لوگو خواهد بود. به عنوان مثال می توان به تغییر سایز فونت، فاصله میان اجزای مختلف و یا اندازه آیکون اشاره کرد. هرکدام از این تغییرات می تواند در جلب نظر مشتریان تاثیری متفاوت داشته باشد.

بدین ترتیب طراحی لوگو در مقیاس مناسب، عاملی است که به موفقیت بیشتر کسب و کار کمک خواهد کرد و باید به عنوان مدیر مجموعه به این مورد نیز توجه کافی نشان دهید.

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

اعتبار

باید اطمینان حاصل کنید که لوگوی طراحی شده با همین اجزایی که در اختیار دارد، تبدیل به علامتی خاطره انگیز و معتبر خواهد شد. هرچه لوگو پیچیده تر باشد، به یاد آوری آن توسط مشتریان دشوار تر می شود. به لوگوی برندهای معروف دنیا همچون نایکی نگاه کنید؛ سادگی اصلی ترین عامل دوام و پایداری در این کمپانی ها بوده است.

یک لوگوی خوب علاوه بر جذابیت، نباید وابسته به دوره ای خاص باشد. این مورد نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

از کاغذ تا صفحه نمایش

توصیه می شود ابتدا طرحهای مختلف مورد نظر خود را روی یک صفحه کاغذ پیاده سازی کنید. نقاشی لوگو روی کاغذ این فرصت را به فرد می دهد تا با ذهن بازتری طراحی را انجام دهد، چرا که نیازی به نگرانی در مورد ایجاد اشکال غیر قابل رفع در طرح نخواهد بود. زمانی که از این مرحله عبور کردید، می توانید از برنامه های طراحی حرفه ای بهره برداری کنید. اگر این روند روی یک ایده جواب نداد، ایده های دیگری را امتحان کنید.

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

حرکت

بررسی ها نشان داده اند که لوگوهای پویا و متحرک در مقایسه با لوگوهای ساکن، از شانس موفقیت بیشتری برخوردار هستند. اما دلیل این موضوع چیست؟ به واسطه لوگوهای متحرک می توانید مخاطب را از نظر بصری بیشتر درگیر طرح خود کنید. بدین ترتیب کنجکاوی وی با احتمال بالاتری برانگیخته شده و ممکن است تبدیل به یکی از اصلی ترین مشتریان کسب و کار شما شود.

بودجه

بودجه ای که به امر طراحی لوگو اختصاص می دهید، باید منطقی بوده و با کیفیت مورد نظر شما تناسب داشته باشد. از طرفی اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، همکاری با متخصصین طراحی گرافیکی برایتان هزینه بر خواهد بود. بدین ترتیب می توانید در فضای اینترنت به نمونه های مختلفی دسترسی داشته باشید و با الهام گیری از آن ها لوگویی منحصر به فرد برای رستوران خود با کمترین هزینه طراحی کنید.

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

قوانین مالکیت

برای این فاکتور بهتر است با متخصصین برندسازی و طراحی لوگو مشورت کنید تا با موارد استفاده قانونی از لوگوی منتخب رستوران خود آشنا شوید. در واقع طی مراحل قانونی به منظور ثبت یک لوگوی خاص، تلاشهای مجموعه را به نتیجه خواهد رساند.

در ادامه منتخبی از لوگو رستوران های مختلف را مشاهده می کنید که ترکیب جالبی از رنگ و طرح دارند.

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

درباره طراحی لوگوی رستوران (+عکس)

برچسب ها: لوگو ، رستوران ، غذا ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: