کد خبر: ۲۷۵۸۵۶
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
0
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، دلایل عملکرد ضعیف در خصوصی سازی شرکت های دولتی را تشریح کرد.
عملکرد ضعیف در خصوصی سازی متاثر از چه عواملی است؟پول‌نیوز - عزت الله یوسفیان ملا درباره روند خصوصی سازی در کشور گفت:یکی از اهداف واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی ارتقای بهره وری بود تا زمینه حرکت در جهت توسعه مطلوب اقتصادی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در جریان واگذاری شرکت های دولتی،برخی ها با سوءاستفاده شرکت های خوب را تصاحب کردند و به ثروت های نجومی دست یافتند و در حال حاضر بیشتر شرکت های که واگذار نشده اند بنگاه های اقتصادی ضعیف و تعطیل هستند.

نماینده مردم آمل ولاریجان در مجلس شورای اسلامی، افزود:در حال حاضر متقاضیان خرید شرکت های دولتی واگذار نشده که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند بیشتر برای حاشیه ها تمایل به خرید شرکت دارند یعنی اکثرا با هدف تولید وارد چرخه خریداری بنگاه اقتصادی دولتی مشمول واگذاری نمی شوند.

بررسی هدف متقاضیان خرید شرکت های دولتی باقیمانده مشمول واگذاری

یوسفیان ملا در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:عموما متقاضیان خرید شرکت های دولتی واگذار نشده به این دلیل به دنبال خرید شرکت هستند که بعد از واگذاری اعلام کنند بطور مثال شرایط تولید مساعد نیست بنابراین باید زمین کارخانه تفکیک و به فروش برسد یا با استفاده از نام شرکت ارز دولتی دریافت کنند.

وی ادامه داد:عوامل دیگری در روند ضعیف خصوصی سازی نقش دارند بطور مثال ممکن است از اعضای هیئت مدیره تا کارگران کارخانه هرکدام به دلیلی با واگذاری شرکت مخالفت کنند و برای جلوگیری از واگذاری کارخانه به نوعی کارشکنی کنند.   

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای تحول در خصوصی سازی نباید ذینفعان در راس موضوع واگذاری باشند از طرفی باید امینت شغلی کارگران کارخانه های مشمول واگذاری مورد توجه جدی قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: