April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۶۰۹۰
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
0
ایران در سالیان اخیر ۳.۱ میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است.
همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابدپول‌نیوز -  در دیدار سید حسن قاضی زاده هاشمی- وزیر بهداشت- با شاهین مصطفی اف- وزیر اقتصاد آذربایجان- در باکو، ۲ طرف راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی و دارویی را بررسی کردند. وزیر بهداش
ت قرار است در جریان این سفر از مجموعه دارویی پیراللهی که با سرمایه‌گذاری مشترک ۲ کشور تاسیس شده است دیدن کند.  

۲ طرف هم چنین در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک بیشتر برای تولید دارو و کسب و کارهای پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند. آقای هاشمی نیز در این دیدار خواهان ارتقای مناسبات دو کشور شد و بر اهمیت همکاری‌های مشترک تاکید کرد. ۲ کشور در حال تقویت روابط مشترک خود و انجام پروژه‌های اقتصادی مشترک کلان هستند.

طی ۴ سال گذشته ۱۰ دیدار بین سران ۲ کشور و بیش از ۱۰۰ دیدار بین هیات های عالی رتبه انجام شده است و ۴۰ سند همکاری به امضای طرفین رسیده است. ایران ۳.۱ میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه گذاری کرده است و بیش از ۷۰۰ شرکت ایرانی در زمینه های گوناگون چون صنعت، ساخت و ساز، خدمات، ارتباطات، تجارت، حمل و نقل و کشاورزی در این کشور به ثبت رسیده است.

کریدور جنوب به شمال نیز از دیگر زمینه های مهم همکاری بین ۲ طرف است. سال گذشته ۱۹هزار گردشگر آذربایجانی از ایران و ۳۶۳هزار گردشگر ایرانی از آذربایجان دیدن کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: