May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اظهار نظر مدیر عامل بیمه اتکائی امین در خصوص افزایش سرمایه شرکتپول‌نیوز - مدیر عامل بیمه اتکائی امین در خصوص افزایش سرمایه این شرکت بیمه ای تصریح کرد:سرمایه این شرکت در زمان تاسیس 34 میلیون دلار بود اما با توجه به تورم و افزایش نرخ دلار در حال حاضر حدود 25 میلیون دلار است به همین جهت برای پذیرش ریسک های بیشتر و با توجه به افزایش نرخ دلار  باید سرمایه خود را حدود 20 درصد افزایش دهیم که این افزایش سرمایه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مدیرعامل بیمه اتکایی امین در ادامه به تشریح وضعیت شرکت متبوعش پرداخت و گفت: شرکت بیمه اتکائی امین برای اولین بار در صنعت بیمه IBNR45 را در صورتهای مالی خود لحاظ کرد . وی گفت: ما تنها شرکتی هستیم که بیش از دو و نیم برابر حق بیمه خود ذخایر لحاظ نموه ایم.

به گفته وی حق بیمه واگذاری این شرکت در 9 ماهه سال مالی 97 را بیش از هفت میلیارد تومان اعلام کرد که به طور عمده مربوط به حق بیمه قرارداد مازاد خسارت سال 97-96 بوده است. کیایی افزود: کارمزد پرداختی بابت حق بیمه قبولی نیز در این مدت بیش از هشت میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که در مقایسه با پیش بینی بودجه تعدیل شده سال 97 حدود 6 درصد رشد دارد.

وی میزان خسارت پرداختی در این مدت را 12 میلیارد و 344 میلیون تومان اعلام کرد که در مقایسه با بودجه تعدیل شده سال 97 بالغ بر 22 درصد کاهش دارد.

کیایی تاکید کرد: دریافت نکردن اطلاعات برخی از شرکت های واگذارنده از جمله علل کاهش میزان خسارت پرداختی در این دوره، بوده که پس از دریافت و تکمیل مدارک در حساب ها ثبت خواهد شد.

وی افزود: توانگری مالی اتکایی امین برای سال 97 بر اساس اعلام بیمه مرکزی معادل یکهزار و 592 درصد، که سطح یک توانگری است که بالاترین نسبت توانگری در صنعت بیمه محسوب می شود.

به گفته کیایی، رویه این شرکت در زمینه سرمایه گذاری منجر به بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی، انتقال بخشی از وجوه سپرده گذاری نزد بانک ها شده و در بازار سرمایه و خرید اسناد خزانه اسلامی با بازدهی بالاتر از سپرده های بانکی با هدف کمک به دولت اقدام کرده است. کیایی سود هر سهم برای 9 ماهه سال مالی 97 این شرکت را 223 ریال اعلام کرد که رشد پنج درصدی نسبت به بودجه تعدیل شده سال 97 داشته و فاقد هرگونه زیان انباشته است. وی علت فروش نرفتن سهم دولت از بیمه اتکایی امین را عرضه این سهم به قیمت بسیار بالاتر از قیمت تابلو معاملات بورس دانست که سبب شده پس از سه نوبت عرضه بلوکی تاکنون به فروش نرود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: