کد خبر: ۲۸۴۲۷۳
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
0
پول‌نیوز - ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص افزایش جعل سامانه پیامکی طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالاهای سلامت‌محور و توزیع برچسب‌های تقلبی، هشدار داد.

ریاحی، کارشناس کالاهای سلامت محور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: بر اساس اخبار واصله از استان‌های سطح کشور و سازمان غذا و دارو مبنی بر افزایش جعل سامانه پیامکی طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالاهای سلامت‌محور و توزیع برچسب‌های تقلبی، مشخص شد سودجویان با سوءاستفاده از عدم آگاهی مخاطبین از شماره پیامکی طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالاهای سلامت‌محور [20008822]، نسبت به الصاق برچسب‌های تقلبی و ایجاد سامانه پیامکی جعلی مشابه [مانند شماره2000888222] و ارسال پاسخ غیرواقعی اصالت محصول از طریق سرشماره جعلی اقدام می‌کنند.

ریاحی با بیان اهمیت آگاهی‌بخشی عمومی در زمینه خرید کالاهای سالم و اصیل، ادامه داد: توجه هم‌میهنان به چند نکته ضروری است:

1. وجود برچسب اصالت و سلامت به تنهایی گویای اصالت و سلامت محصول نیست بلکه استعلام کد مندرج بر روی برچسب اصالت از طریق روش‌های موجود و پاسخ تأیید واصله، گویای اصالت محصول خواهد بود.

2. در حال حاضر شماره پیامکی 20008822 تنها شماره مورد تأیید سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت محصولات سلامت‌محور [TTAC] است و سایر شماره‌ها مورد تأیید نیست.

3. استعلام کد رهگیری مندرج بر روی برچسب اصالت محصول به سه روش ذیل قابل انجام است:

الف. استعلام از طریق سامانه پیامکی 20008822
ب. استعلام از طریق سایت سامانه به نشانی www.ttac.ir
پ. دانلود نرم افزار از طریق سایت مذکور، نصب آن بر روی تلفن همراه و انجام استعلام

4. در خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی، اطلاعات مربوط به مراحل اجرای طرح رهگیری این گروه کالایی بر روی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به نشانی www.imed.ir قرار دارد و اطلاع‌رسانی تکمیلی متعاقبا انجام خواهد شد.

5. در 3 گروه فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارو و مکمل‌های تغذیه‌ای، تمامی محصولات وارداتی ملزم به اختصاص کدرهگیری، ثبت در سامانه TTAC و الصاق برچسب اصالت و سلامت هستند و در حال حاضر، شرکت صاحب پروانه، موظف است پیش از تحویل کالا به توزیع‌کننده، نسبت به الصاق برچسب اصالت و سلامت اقدام نماید.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تعدد ارقام سرشماره سامانه پیامکی20008822 و قیمت اندک سرشماره‌های مشابه آن، قابلیت جعل سامانه پیامکی وجود داشته است، لذا در این خصوص پیگیری به‌منظور تغییر سرشماره به شماره‌ای 4 رقمی، از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حل ریشه‌ای مسئله در حال انجام است.
برچسب ها: قاچاق کالا ، سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: