کد خبر: ۲۸۸۱۳۶
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
0
 پول‌نیوز - جمهوری چک در واکنش به قتل روزنامه نگار معروف عربستانی یک دیپلمات خود را از ریاض فرا خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چک امروز گفت که نمایند وزارت کشاورزی که در سفارت چک در عربستان مشغول به کار است، به زودی این کشور را ترک خواهد کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان امروز در نخستین واکنش به قتل جمال خاشقچی گفت که قتل وی غیر قابل توجیه و برای تمامی سعودی ها بسیار دردناک است و ما عامل قتل وی را محاکمه خواهیم کرد.

به رغم گذشت بیش از سه هفته از قتل خاشقچی، هنوز از سرنوشت جسد وی خبری در دست نیست ولی برخی منابع خبری اعلام کرده اند که جسد این روزنامه نگار توسط تیم ترور اعزامی آل سعود، برای معدوم سازی به یک همدست ترکیه ای تحویل شده است.

برخی منابع خبری غیر رسمی نیز مدعی شده اند که جسد خاشقچی مثله شده و سر او به دستور یکی از همکاران بن سلمان که از اعضای تیم ترور اعزامی بوده، به عربستان منتقل و بقایای جسد وی به چاه موجود در محوطه ساختمان کنسولگری و یا اقامتگاه سرکنسول انداخته شده است.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، تحقیقات درباره قتل خاشقچی همچنان ادامه دارد و با صدور اجازه بازرسی چاه واقع در محوطه کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول، بازرسی از این دو مکان تکمیل می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: جمهوری چک ، عربستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: