کد خبر: ۲۹۱۶۱۲
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
0
حجم تجارت بین روسیه و آفریقای جنوبی، در ۹ ماه اول امسال، ۲۶ درصد رشد کرده و به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.
افزایش 30 درصدی تجارت دوجانبه روسیه و آفریقای جنوبیپول‌نیوز - طبق گفته وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه، دیمیتری کوبیلکین، حجم تجارت بین روسیه و آفریقای جنوبی، در ۹ ماه اول امسال، ۲۶ درصد رشد کرده و به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

او گفت: حجم تبادلات تجاری بین دو کشور بسیار خوب است و امیدواریم تا پایان سال به ۱ میلیارد دلار برسد. او اضافه کرد: آفریقای جنوبی ۲۰ درصد از کل تجارت روسیه با منطقه آفریقا را به خود اختصاص داده است.

وزیر روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی، لیندیوه سیسولو، تاکید کرد: مسکو و کیپ‌تاون دارای روابط دیپلماتیک و تاریخی عمیقی هستند.

او گفت: ما معتقدیم کارهای بیشتری می‌توان در زمینه تجارت انجام داد؛ ما می‌توانیم تعدادی از محصولات کشاورزی خود را صادر کنیم. ما همچنین می‌توانیم در تکنولوژی آب و کشاورزی، آموزش و توسعه مهارت‌ها، با هم همکاری داشته باشیم.

دو کشور نقشه راهی را برای پیاده‌سازی پروژه‌های مشترک در بازار فلزات گروه پلاتینیوم ایجاد کرده‌اند و همچنین توافقاتی هم در زمینه کاوش، استخراج و پردازش منابع معدنی تا سال ۲۰۲۵، امضا کرده‌اند.

در سندی که پس از دیدار وزیران ۲ کشور منتشر شد، آمده است: روسیه و آفریقای جنوبی تجربه طولانی‌مدتی در پردازش منابع غنی مواد معدنی خود دارند و از دانش فنی بالایی در زمینه صنایع معدن برخوردارند و حالا این دو کشور فرصتی ایجاد کرده‌اند که از طریق مشارکت و همکاری، باعث ارتقای رشد بازار فلزات گروه پلاتینیوم شوند.

کوبیلکین اشاره کرد که مسکو و کیپ‌تاون، در حال حاضر، بر روی پروژه‌های مشترکی در زمینه انرژی هسته‌ای، مواد معدنی، نفت و گاز و پروژه‌هایی در کشاورزی و آبیاری، همکاری می‌کنند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: