April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور: خلاقیت، کلید موفقیت فعالان موضوعات رضوی
پول‌نیوز - رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور با تبریک اعیاد ربیع‌الاول گفت: به نظر می‌رسد اصل حمایت و تشویق فعالان موضوعات رضوی امر مبارکی بوده، اما نیاز به اعتلا دارد و این مهم نیاز به خلاقیت دارد.

به گزارش گروه فرهنگی پول‌نیوز، آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی با حضور محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور و مسئولان استانی در حسینیه امینی‌ها برگزار شد.

محمدرضا بهمنی در این مراسم با تشکر از شرکت کنندگان افزود: این جشنواره با دیدن باورهای فرهنگی و دینی ما گره خورده است. گونه‌شناسی رویدادها (قالبها، موضوعات، مخاطبان و مصرف کنندگان، ...) هر کدام ویژگی‌های خودش را دارند. اما جشنواره‌های موضوعی می‌توانند از حیث جریان‌سازی قابل توجه و تامل قرار گیرد.

وی با اشاره به  نیاز ارتقای محتوایی در کلان برنامه‌های جشنواره موضوعی تصریح کرد: یکی از آثار رویدادهای موضوعی، ارتقای محتوایی تولیدات فرهنگی و هنری است و لذا چنین رویدادهایی مورد حمایت وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به این مهم که در کلیت طبقه بندی جشنواره رضوی، آن را در گروه «قرآن و عترت» باید قرار داد، افزود: در عرصه فرهنگ و هنر دو رویکرد به محوریت بخشی به «قرآن و عترت»میتوان داشت، نخستین آن قران و عترت به مثابه موضوع، و در رویکرد دوم قرآن و عترت به مثابه هادی نام می گیرد.

بهمنی ادامه داد: پرداختن به ساحت قدسی حضرت امام رضا ع هم مراتبی دارد که بر اساس آن می توان به، آثار فرهنگی و هنری معطوف به معرفی شخصیت، زندگانی و تاریخ حیات حضرت، آثار فرهنگی و هنری معطوف به احیای قول و فعل حضرت در مرتبه تربیت فردی و الگوسازی سطح فردی، آثار فرهنگی و هنری معطوف به احیای قول و فعل حضرت در مرتبه اجتماعی و حاکمیتی اشاره کرد.

رئیس مرکز فناوی اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه به نظر میرسد اصل حمایت و تشویق فعالان موضوعات رضوی امر مبارکی بوده، اما نیاز به اعتلا دارد و این مهم نیاز به خلاقیت دارد، یادآور شد: برای این مهم و خلاقیت در این عرصه می توان از بخشهایی نظیر ظرفیت حوزه دین پژوهی کمک گرفت و در عین حال باید موضوع‌سازی کرد و تشویق به تولید جدید کرد همچنین در کنار این مسایل می توان رصد و پایش را جدی‌تر در دستورکار قرار داد.

وی در پایان این نکته را یاد آور شد که همانند همایش‌ها که دو بخش فراخوان و بخش سفارش مقاله دارند در جشنواره‌های موضوعی هم علاوه بر بخش فراخوان، بخش سفارش تولید می توان داشت تا به خلاقیت و ارتقای کیفی این جشنواره ها منجر شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: