April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۴۸۳۸
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
0
افزایش 20 درصدی یارانه چایپول‌نیوز - در حالی که در ردیف یارانه‌های لایحه بودجه ۹۸ نامی از خرید تضمینی چای نیست اما رییس سازمان چای معتقد است که این بودجه در جداول دیگر ذکر شده و حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته، یارانه‌ برای خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافته است.

حسن روحانی، رییس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که اتفاقا تغییراتی در بودجه بخش کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی در ان اعمال شده است.

به‌عنوان مثال، در لایحه بودجه پیشنهادی امسال که  آذرماه سال گذشته دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، ۱۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یارانه برای ساماندهی تولید و خرید تضمینی چای کشور در جدول شماره ۹ برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه پیش‌بینی شده بود ولی امسال خبری از این نام در این جدول نیست.

در این باره، حبیب جهان‌ساز  - رییس سازمان چای، گفت که اعتبارات یارانه‌ای برای خرید تضمینی چای نه تنها حذف نشده است، ‌ بلکه با افزایش حدود ۲۵ میلیارد تومانی مواجه شده است و به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است که در قیاس ساده با اعتبار سال گذشته، به افزایش ۲۰.۴۸ درصدی می‌رسید.

وی ادامه‌ داد: سال گذشته، حدود ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران کشور خریداری شد که سازمان چای به‌عنوان سهم خود ۱۳۴ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرد و مابقی آن از سوی دولت به‌عنوان متمم به بودجه این بخش اضافه شد و بقیه بهای این محصول، از کارخانجات فرآوری چای دریافت شد.

رییس سازمان چای گفت: امسال دولت ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده در نظر گرفته است که با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی این محصول که هنوز اعلام نشده است و برآورد حدود ۱۲۵ هزار تنی تولید و خرید تضمینی برگ سبز چای، درصورت مساعد بودن شرایط جوی و اقلیمی، اگر به اعتبار بیش‌تری نیاز داشته باشیم، مجددا از طریق متمم‌های بودجه تامین خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: یارانه چای ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: