April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۶۰۹۵
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
0
مردم مراقب یخ زدگی کنتور آب باشندپول‌نیوز - معاون درامد امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور آب از آتش زدن و آب جوش ریختن بر روی کنتور خوداری کنند­.

رسول باقری گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال یخ زدگی کنتور‌های آب در کشور، ­ از متقاضیان تقاضا داریم که­ از تجمع اب به داخل محوطه کنتور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: دمای زیر صفر باعث می‌شد آبی که در چاله کنتور جمع شده یخ بزند و به کنتور آسیب وارد شود.

باقری­ بیان کرد: خانه‌های شمالی و جنوب تهران به دلیل افزایش سرما احتمال یخ زدگی کنتور آن بیشتر است و باید با پوشال و پارچه کنتور را بپوشانند تا گرم شود.

معاون درامد امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران ­افزود: در دو سال گذشته به دلیل سردی هوا بیش از 10 هزار کنتور در استان تهران یخ زد که منجر به قطعی چند ساعته آب مشترکین شد.

وی افزود: زمانی که­ سازمان هواشناسی اعلام کرد که دمای هوا به منفی صفر درجه می‌رسد­ مشترکین باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کهنه­ و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ زدگی کنتور‌های اب ندارد گفت: جنس لوله‌های اب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتوربدلیل وجود رطوبت یخ می‌زند.

باقری ادامه داد: برطبق ایین نامه اگرمشترکین ­از تاسیسات اب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند.

معاون درامد امور مشترکین شرکت اب و فاضلاب استان تهران گفت:­ مشترکین در صورت یخ زدگی با شماره 123 تماس بگیرند و خودشان هیچ اقدامی برای باز شدن یخ کنتور انجام ندهند، چون این باعث افزایش هزینه‌های انان می‌شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: