April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرداخت 470 میلیارد تومان به شرکت ملی فولاد توسط بانک ملی
­پول‌نیوز - مدیر عامل بانک ملی گفت:­ در مدت ­­­۲۲ ماه، بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان برای شرکت ملی فولاد هزینه­ کرده ایم.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل بانک ملی­ امروز در کمیسیون ­اقتصادی مجلس، ­­ برای پاسخگویی به سوال نمایندگان حاضر شدند؛ ​­ در همین جهت محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی در پاسخ به سوال نماینده مردم اهواز درباره اقدامات بانک­ ملی برای شرکت ملی فولاد افزود: زمانی که این شرکت­ به بانک ملی داده شد، ­ ۸ ماه معوقه حقوق کارمندان را داشت و چندین ماه تعطیل بود.

وی ادامه داد: در آن زمان این شرکت از کمبود مواد اولیه رنج می‌برد و در ­دورانی که به قوه قضاییه سپرده شده بود هزار و ۵۰۰ نفر جذب شده بودند که عملا کاری انجام نمی‌دادند.

حسین زاده افزود: ما اقدامات زیادی انجام دادیم از جمله بدهی‌های تامین اجتماعی را پرداخت، حقوق معوق کارمندان را­ پرداخت و قطعات لازم را خریداری کردیم، که باعث شد تا حدودی­ این مجموعه به راه افتد، اما زمانی که کارگران هفت تپه اعتراض کردند، کارگران این مجموعه نیز اعتراض کردند و متاسفانه با تحریک عده ای­ باعث­ بهم ریختگی­ فضا­ شدند.

مدیر عامل بانک ملی گفت: این کارخانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا خط ۴ خود را به بهره برداری برساند، ​ ما در این راه حامی نداریم ­­در صورتی که باید وزارتخانه‌های دیگر هم همکاری داشته باشند مثلا این مجموعه نمی‌تواند کارت بازرگانی خود را دریافت کند و یا اینکه­ برای پرداخت بدهی‌های زیاد وامی بگیرد ­به همین دلیل همه باید کمک کنند­، چون به تنهایی نمی‌توان کاری را از پیش برد.

وی اضافه کرد: مثلا در خصوص­ هپکو مشکلات کارگری وجود داشت و وزارت صنعت، ­ کارگروهی تشکیل داد­ و همه باهم دست به دست دادند تا مشکلات هپکو حل شود و در این کارخانه هم باید کارگروهی تشکیل شود تا مشکلات حل شود، چون این شرکت بدهی‌های سنگینی دارد و اینکه پرداختش بسیار مشکل است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: