April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۷۰۳۶
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
0
پول‌نیوز -مجارستان، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور از شمال با اسلواکی، از غرب با اتریش، از جنوب غربی با کرواسی و اسلوونی، از جنوب با صربستان، از شرق با رومانی و از شمال شرقی با اوکراین مرز مشترک دارد.


سفری به مجارستان (+عکس)


سفری به مجارستان (+عکس)

سفری به مجارستان (+عکس)

سفری به مجارستان (+عکس)

سفری به مجارستان (+عکس)

مجارستان عضور اتحادیه‌ی اروپا و توافق‌نامه‌ی شنگن است. جاذبه‌های گردشگری و مقصدهای عالی و متنوع توریستی در این کشور وجود دارند که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند.

ارتفاعات شمال غربی، دشت بزرگ در شرق، دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد، دریاچه‌ی بالاتون (Balaton) که بزرگ‌ترین دریاچه‌ی اروپای مرکزی است و صدها روستا و شهر تاریخی و زیبای کوچک و بزرگ از جذابیت‌های این کشور زیبا است.

علاوه بر این‌ها، دسترسی عالی این کشور و قرار گرفتن در مرکز اروپا، به اضافه‌ی فرهنگ و اقتصاد زنده و شکوفا، دست به دست هم داده‌اند تا مجارستان، مقصدی عالی برای سفر باشد.

وضعیت آب‌و‌هوایی

دمای هوای مجارستان در طول سال از منفی ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تا ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد بالای صفر، متغیر است. توزیع و تناوب بارش باران به دلیل آب‌و‌هوای قاره‌ای که این کشور دارد، غیر قابل پیش‌بینی است. بادهای شدید بعد از روزهای داغ تابستانی رایج است و بارش باران بیشتر در پاییز اتفاق می‌افتد. بخش‌های غربی این کشور، معمولا بارندگی بیشتری را نسبت به بخش‌های شرقی دریافت می‌کنند و خشکسالی‌های جدی ممکن است در تابستان به وقوع بپیوندد. آب‌و‌هوا در دشت بزرگ، ناملایم است. این منطقه تابستان‌های بسیار گرم، زمستان‌های بسیار سرد و بارندگی اندکی دارد. آب‌وهوای پایتخت، قاره‌ای مرطوب است و دمای هوا در بهار و پاییز مطبوع و ملایم است. در تابستان، هوا گرم است و بارش‌های شدید ناگهانی اتفاق می‌افتد. زمستان‌های پایتخت سرد و معمولا دمای هوا زیر صفر است.

بهترین زمان برای سفر به مجارستان

بیشتر گردشگران مجارستان، فصل تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند و این فصل در بین گردشگران محبوب‌تر است چرا که ۹ تا ۱۰ ساعت در روز هوا روشن است و البته گاهی بادها و طوفان‌های کوتاه و شدید وجود دارد. رطوبتی که عامل این شرایط است در بوداپست آزاردهنده است. در سایر بخش‌ها، آب‌و‌هوا مطبوع و ملایم است.

فستیوال‌های بهاری و تابستانی در بوداپست، جاذبه‌های گردشگری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد غذایی، باعث می‌شوند که بسیاری از افراد این دو فصل را هم برای سفر به این شهر انتخاب کنند و در واقع این شهر بیشتر ایام سال مسافر دارد. اما سایر بخش‌های این کشور، جاذبه‌های کمی در فصل زمستان دارند و آب‌و‌هوای آنها تا اواخر بهار، چندان مطبوع نیست. ماه مه، گرم است ولی بارندگی دارد و بهترین زمان برای دیدن Danube Bend، دهکده‌ی Tihany و شهر سوپرون (Sopron) است قبل از اینکه سیل جمعیت گردشگران از راه برسد. ماه ژوئن، گرم‌تر و خشک‌تر است. جمعیت گردشگران مجارستان در تابستان بیشتر است. البته در تابستان هم نواحی روستایی و کمتر شناخته شده، گردشگران کمتری دارند حتی در فصل‌های شلوغ سال.

امکانات اقامتی در مجارستان

در فصل پرگردشگر سال، اماکن اقامتی به سرعت پر می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید در تابستان به مجارستان سفر کنید، حتما باید محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید. در مقاصد توریستی اصلی، اقامت در هتل رایج است و در سراسر این کشور، پانسیون‌های خانگی و مهمان‌خانه‌های متعددی وجود دارد.

برای یک اتاق دوتخته در حدود ۸۰۰۰ فورینت باید بپردازید. اگر به دنبال اقامتگاه‌های کم‌هزینه هستید، خوابگاه‌های دانشجویی انتخاب خوبی هستند. البته این خوابگاه‌ها در ماه‌های جولای و آگوست و آخر هفته‌ها در تمام طول سال قابل کرایه کردن هستند. برای رزرو این خوابگاه‌ها باید با دفاتر گردشگری داخلی هماهنگ کنید.

اتاق‌های خصوصی و آپارتمان‌ها هم انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که برای رزرو آنها می‌توانید از طریق آژانس (Ibusz) به آدرس اینترنتی www.ibusz.hu یا دفاتر گردشگری مراجعه کنید.

اتاق‌های دوتخته در شهرستان‌ها بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ فورینت قیمت دارند. هتل‌های ارزان‌قیمت معمولا خارج از بوداپست و دورتر از دریاچه‌ی بالاتون قرار دارند. در نواحی اطراف دریاچه، قیمت‌ها در حدود ۳۰ درصد بالاتر است.

هزینه‌ی کمپینگ در اردوگاه‌ها بسته به امکانات آن اردوگاه، متفاوت است. در فصل‌های پرگردشگر، به ازای هر نفر شبی ۸۰۰ فورینت باید بپردازید. این مبلغ در اطراف دریاچه‌ی بالاتون دوبرابر می‌شود.
هزینه‌های معمول در مجارستان

هزینه‌ی روزانه در مجارستان برای سفر ارزان، در حدود ۱۲۰۰۰ فورینت است که شامل ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ فورینت برای اقامت در خوابگاه، ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ فورینت برای غذا خوردن در رستوران ارزان یا سلف سرویس و ۷۰۰ فورینت برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مثل موزه‌ها است.

هزینه‌ی روزانه برای سفرهای میان‌رده بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ فورینت است. این هزینه شامل ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فورینت برای اقامت در اتاق اختصاصی یک یا دوتخته، ۳۵۰۰ تا ۷۵۰۰ فورینت بابت غذا و نوشیدنی و ۱۵۰۰ فورینت برای فعالیت‌های تفریحی است.

هزینه‌ی روزانه برای سفرهای گران‌قیمت بیش از ۳۵۰۰۰ فورینت است. این هزینه شامل ۱۶۵۰۰ فورینت برای اتاق دوتخته در هتل خوب، ۱۲۵۰۰ فورینت بابت غذا و نوشیدنی در رستوران خوب و ۳۶۰۰ فورینت بابت بلیط‌های چندمنظوره‌ی فعالیت‌های تفریحی شامل اسپا و پارک آبی است.
جاذبه‌های گردشگری

از بوداپست پایتخت زیبا و نورانی مجارستان گرفته تا شهرها و روستاهای کوچک، هر طرف که سر بر گردانید، تاریخ و فرهنگ پرباری را مشاهده خواهید کرد. بوداپست را با شهرهایی مثل پراگ و پاریس می‌توان مقایسه کرد. این شهر با اختلاف زیاد مهم‌ترین مقصد گردشگری در مجارستان است با وجود این، سایر شهرها و مناطق این کشور هم، دیدنی و زیبا هستند.

شهرهای کوچک و بزرگ شکل سنتی خود را حفظ کرده‌اند و بسیاری از آنها از فرهنگ‌های دیگر تاثیر پذیرفته‌اند و این تاثیرات را به وضوح می‌توان در این شهرها مشاهده کرد. در بخش‌های حومه و در طبیعت مجارستان می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید. هر کجای این کشور که باشید، منظره‌های زیبای طبیعی در نزدیکی شما خواهند بود. رودها، دریاچه‌ها و کوهستان‌ها در کنار رود بزرگ و باشکوه دانوب، دره‌های سرسبز و فرصت‌های بی‌نظیر برای پیاده‌گردی در طبیعت و فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در فضای باز، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های این کشور دیدنی است.

۱. قلعه‌ی بودا

زمانی که به قلعه‌ی باشکوه بودا در بوداپست نگاه می‌اندازید، متوجه می‌شوید که چرا بسیاری از افراد این شهر را به عنوان پاریس شرق می‌شناسند. این بنای تاریخی شگفت‌انگیز که یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، از نظر طراحی شگفت‌انگیز و شکوه و عظمت، با کاخ ورسای برابری می‌کند. این قلعه به جای قصری ساخته شده که در سال ۱۶۸۶ در نبرد بودا ویران شده بود. این بنای جدید که دربردارنده‌ی ۲۰۰ اتاق است، در قرن هجدهم میلادی بازسازی شد. تمرکز طرح متقارن و جذاب این بنا روی گنبد مرکزی ۱۶ متری آن است که مشرف به رود دانوب ساخته شده است. از این رود، مناظر شگفت‌انگیزی از قلعه را می‌توان تماشا کرد. بخش‌هایی از بنای قرون وسطایی اصلی بازسازی شده‌اند از جمله برج Buzogány و برج جنوبی باشکوه که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی بر می‌گردد.

۲. رود دانوب

رود شگفت‌انگیز و بزرگ دانوب از شمال تا جنوب مجارستان جریان دارد و از بوداپست می‌گذرد و این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. بهترین چشم‌اندازهای غروب خورشید از بوداپست را می‌توانید از فراز پل مشهور آزادی ببینید. این پل یکی از مناطق محبوب در میان اهالی شهر و گردشگران است. یکی از زیباترین مناظر بوداپست، جایی است که رود دانوب دور رشته‌کوه سرسبز و جنگلی وایسگراد می‌چرخد. این منطقه یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای علاقه‌مندان به طبیعت و پیاده‌گردی است. کروزهای متعددی هم برای سفر در رود دانوب و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف آن وجود دارد. رود دانوب با ۲۸۵۰ کیلومتر طول، دومین رود طولانی اروپا پس از ولگا است.

۳. شهرهای تاریخی اسپا

اگر به دنبال تعطیلاتی آرام در کنار تماشای جاذبه‌های فرهنگی هستید، مجارستان بهترین انتخاب است. در سراسر این کشور، شهرهای تاریخی اسپا متعددی وجود دارند که امکانات زیادی در اختیار گردشگران می‌گذارند. از یک حمام ساده گرفته تا اقامتگاه‌های لوکس اسپا. مجارستان از قدیم به خاطر حمام‌ها و چشمه‌های آب معدنی شهرت داشته است. قدمت این حما‌م‌ها به ۲۰۰۰ سال پیش و به زمان رومیان بر می‌گردد. رومیان، اعتقاد خاصی به تاثیرات شفابخش آب‌های معدنی این منطقه داشتند. در قرن شانزدهم میلادی، ترک‌ها، حمام‌های ترکی را به راه انداختند که هنوز هم بعضی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیش از ۱۰۰۰ چشمه، آب معدنی و آب گرم این اسپاهای طبیعی را تامین می‌کند. یکی از مشهورترین آن‌ها Lake Hevíz نام دارد که متوسط دمای آن ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

۴. تیهانی (Tihany)

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای توریستی در مجارستان، شبه‌جزیره ی کوچک تیهانی در دریاچه‌ی بالاتون است. این شبه‌جزیره فقط ۸ کیلومترمربع وسعت دارد. با وجود این که بسیار کوچک است ولی زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی مجارستان را در اختیار دارد. این منطقه یک ذخیره‌گاه طبیعی است و ورود ماشین به بخش‌های جنوب غربی آن ممنوع است. بهترین راه برای گشت‌و‌گذار در این منطقه، با پای پیاده است. یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر، یک صومعه‌ی بندیکیتی قرن هفدهمی است که چشم‌اندازی زیبا از دریاچه و نواحی اطراف آن دارد. در فصل بهار، زمانی که درختان بادام شکوفه می‌دهند و در فصل تابستان، زمانی که زمین به هزاران رنگ زیبا مزین می‌شود، زیباترین مناظر را در این منطقه خواهید دید. در بندر Inner، از گردشگاه‌های ساحلی زیبا لذت خواهید برد.



منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: