April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۷۹۶۳
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
0
پول‌نیوز - امروزه پارکت لمینت طرفدار زیادی دارد و استفاده از آن در ادارات و منازل مسکونی و ساختمان های تجاری افزایش چشمگیری داشته است. پارکت لمینیت نوعی کفپوش چوبی می باشد. نصب پارکت لمینت آسان است و قابلیت نظافت و نگهداری راحتی دارد. استفاده از پارکت لمینت یکی از روش های کاربردی برای زیبایی کف منزل به شمار می آید و روی دکوراسیون داخلی تاثیر فراوانی دارد . جنس پارکت لمینت از صفحات فیبر با تراکم بالا می باشد.

پارکت لمینت چیست ؟

برای هماهنگی با مبلمان و نورپردازی خانه می توانید پارکت لمینت مناسبی را انتخاب کنید و فضایی دوست داشتنی و دلنشینی را فراهم کنید. با انتخاب نامناسب کفپوش از دکوراسیون منزل خود خسته خواهید شد. برای انتخاب کفپوش و پارکت لمینت گزینه های مختلفی وجود دارد.

ساختار و لایه بندی پارکت لمینت

پارکت لمینت یک محصول مصنوعی است ، کاملا مقرون به صرفه و با دوام که از چهار لایه متمایز تشکیل شده است :

1.  لایه محافظ یا لایه نهایی : این لایه از اکسید آلومینیوم و ملامین پوشش داده شده است، به همین دلیل در برابر سوختگی های سطحی ، خراش ، پاشنه کفش ، پایه مبلمان و... مقاوم می باشد. یکی از ویژگی های این لایه شفاف بودن و درخشش آن است.

2.    لایه پرینت شده یا طرح دار (تزیینی) : این لایه از طرح چوب ، سنگ ، کاشی و... می باشد. به همین دلیل پارکت لمینت دارای سبک و طراحی بی پایان است.

3.    لایه چوبی یا هسته اصلی : این لایه از فیبر با تراکم بالا (خرده چوب های به هم فشرده شده) ساخته شده است ضخیم ترین لایه پارکت لمینت می باشد. جنس لایه هسته اصلی از HDF،HPL و DPL است. اما در بعضی کارخانه ها این لایه را با استفاده از فوم های فشرده شده (ورقه فیبر متوسط) تولید می کنند.

تولید کنندگان نسل جدید اکثر ورقه های خود را از فیبرهای چوب بازیافت شده تولید می کنند - زباله هایی که در غیر این صورت سوزانده می شوند. الیاف چوب، به شکل خمیر، در طول فرآیند تولید تحت فشار قرار می گیرد، ساختن تخته فیبر - عنصر اصلی پارکت لمینیت می باشد. این مقاومت در برابر رطوبت HDF با فشار دادن یکپارچه از الیاف چوب و رزین های مصنوعی ایجاد می شود که یک لایه هسته برتر را تولید می کند و باعث افزایش رطوبت و مقاومت در برابر ضربه می شود. با این حال، به یاد داشته باشید این روش تولید فقط باعث مقاومت در برابر اثرات رطوبت می شود و دلیلی بر ضد آب بودن ورقه ها نیست . البته نوع دیگری از کفپوش وجود دارد که ضد آب می باشد.

4.    لایه محافظ رطوبت یا لایه زیرین : این لایه ، لایه ی تثبیت کننده هم نامیده می شود و باعث پایداری و استحکام کفپوش می شود. این زیرین با استفاده از لایه ملامین و رزین تولید می شود، همواری و تراز بودن سطح کف را بر عهده دارد و از هسته اصلی محافظت می کند.

نظافت و مراقبت از پارکت لمینت

با رعایت نکات ذیل از پارکت لمینت منزل خود محافظت کنید :

•    از پاک کننده های ملایم و آب گرم برای تمیز کردن کفپوش استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از دستمال خشک پارکت لمیت را به طور مداوم تمیز کنید تا از صدمه رسیدن به پارکت لمینت جلوگیری شود.

نکته : از صابون ، روغن ، سفید کننده و یا وکس برای نظافت کفپوش استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به آن و باقی ماندن لک می شود.

•    با استفاده از جارو برقی با برس نرم ، گرد و غبار را از کفپوش ، برای جلوگیری از خراش پاک کنید. حداقل هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

• با استفاده از فرش ، قالیچه یا پادری برای جلوگیری از ورود خاک ، رطوبت و قسمت های پرتردد منزل مسکونی یا ساختمان اداری و تجاری.

•  از قرار دادن وسایل سنگین ، کشیدن و جابه جایی مبلمان بر روی پارکت خودداری کنید زیرا باعث خط افتادگی ، خراش و آسیب دیدن پارکت لمینت می شود. می توانید از تکه های نمد یا موکت نرم روی پایه های سنگین مبلمان استفاده کنید. این کار باعث افزایش طول عمر لمینت می شود.

•  از قرار دادن مستقیم گلدان هایی که گل طبیعی دارند بر روی کفپوش جلوگیری کنید.
پارکت لمینت با محیط زیست ساز است، 70 درصد آن از مواد بازیافت شده تولید می شود. پارکت لمینت مزایای بیشتری نسبت به کفپوش دارد .

وب سایت ساختمون در زمینه درب ضد سرقت، کفپوش اپوکسی و دوربین مدار بسته و دکوراسیون داخلی به معرفی خدمات دهنگان می پردازد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: