کد خبر: ۲۹۸۳۸۸
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴
0
فروش کلی رایانه در جهان طی سال 2018 برابر با 259.4 میلیون دستگاه بوده است که کاهش 1.3 درصدی در مقیاس سالانه را به ثبت رسانده...

پول نیوز؛ مازیاردانیالی – بازار جهانی رایانه و قطعات جانبی آن همواره از ظرفیت بالایی برای پیشرفت و توسعه برخوردار بوده و به رغم حضور رقبای جدی مانند تبلت و تلفن هوشمند، همچنان جذابیت های خاص خود را دارد.

اخیرا موسسه گارتنر گزارشی را در همین حوزه و با عنوان برترین فروشندگان رایانه در جهان منتشر کرده که در مطلب امروز بدان خواهیم پرداخت. گارتنز یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می کند. گارتنر در سال 1979 توسط گیدئون گارتنر راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای عملیات در 85 کشور جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استمفورد، کنتیکت، آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

لنوو با فروش 58.5 میلیون دستگاه رایانه عنوان برترین فروشنده این حوزه در جهان را به خود اختصاص داده و این آمار سهم 22.5 درصدی از بازار بین الملل را به نام کمپانی چینی ثبت کرده است. این در شرایطی است که فروش کلی رایانه در جهان طی سال 2018 برابر با 259.4 میلیون دستگاه بوده است که کاهش 1.3 درصدی در مقیاس سالانه را به ثبت رسانده و البته این هفتمین سال پیاپی است که آمار کاهشی برای آن به ثبت می رسد.

ایسوس(اَسوس)

فروش:  15.537 میلیون دستگاه

سهم از بازار جهانی: 6 درصد

 برترین فروشندگان


ایسر

فروش: 15.72 میلیون دستگاه

سهم از بازار جهانی: 6.1 درصد

 برترین فروشندگان


اپل

فروش: 18.01 میلیون دستگاه

سهم از بازار جهانی: 6.9 درصد

 برترین فروشندگان


دل

فروش: 41.91 میلیون دستگاه

سهم از بازار جهانی: 16.2 درصد

 برترین فروشندگان

 


اچ پی

فروش: 56.33 میلیون دستگاه

سهم از بازار جهانی: 21.7 درصد

 برترین فروشندگان


لنوو

فروش: 58.46 میلیون دستگاه

سهم از بازار جهانی:  22.5 درصد

برترین فروشندگان

برچسب ها: رایانه ، لنوو ، بازار ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: