May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۸۵۵۹
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
0
غریب پور گفت: صنعت فولاد حلقه نخست توسعه صنعتی است و هم اکنون ایران در فولاد دارای ظرفیت ۳۴ میلیون تنی است.
مدیرعامل ایمیدور: میزان ظرفیت تولید فولاد کشور ۳۴34 میلیون تن استپول‌نیوز - خداداد غریب پور، مدیر عامل ایمیدرو در حاشیه نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز فولاد و معدن گفت: صنعت فولاد و معدن جزو صنایع مادر کشور است و ایجاد ارزش افزوده در این بخش می تواند نفس تازه‌ای به صنعت کشور بدهد. توانمندی‌های خوبی از طرف بخش خصوصی در صنایع معدنی وجود دارد و با آمادگی دولت و مجلس، قوانین موجود در راستای توانمندسازی بخش خصوصی اصلاح می‌شود.

مدیر عامل ایمیدرو افزود: با دانشگاه‌های مختلف و برخی سازمان‌ها نظیر انرژی اتمی همکاری آغاز کرده ایم تا کیفیت اکتشاف، فرآوری و استخراج را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: در بین صنایع کشور صنعت فولاد حرف‌های خوبی برای زدن دارد. صنعت فولاد حلقه نخست توسعه صنعتی است. هم اکنون ایران در فولاد دارای ظرفیت ۳۴ میلیون تن است.

غریب پور گفت: از سال ۸۱ سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ۱۱۱ طرح با ۱۴/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته است و ۸ طرح به بهره برداری رسیده است و در بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۷۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر عامل عامل ایمیدرو تصریح کرد: مصرف فولاد در کشور وابسته به GDP است و در سال ۹۶ رشد صادرات در بخش فولاد بالای ۳۹ درصد بوده و امسال نیز آمار ۹ ماهه نشان از ۱۱ درصد رشد در این بخش است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: