کد خبر: ۳۰۱۲۲۸
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
0
درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا چین و آمریکا بالاخره موفق خواهند شد به یک توافق تجاری دست پیدا کنند یا خیر، سهام آسیایی از تب‌وتاب افتادند و از بالاترین سطح ۵ ماهه خود افت کرد.
پول‌نیوز - روز سه‌شنبه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا چین و آمریکا بالاخره موفق خواهند شد به یک توافق تجاری دست پیدا کنند یا خیر، سهام آسیایی از تب‌وتاب افتادند و از بالاترین سطح ۵ ماهه خود پایین آمدند. از سوی دیگر، پوند با امید به این که ترسامی، نخست‌وزیر انگلستان بتواند ضرب‌العجل برگزیت را به تعویق بیاندازد، رشد کرد.

سهام آسیایی از تب و تاب افتادند

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد در آغاز معاملات امروز، حتی با این که وحشت از برگزیت بدون توافق تجاری، کم‌رنگ شده است، فوتسی لندن با ۰.۶ درصد افت روبرو شده است. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ هم در ساعات آسیایی با ۰.۴ درصد افت روبرو شده است.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که دیروز در بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر تا کنون، بسته شده بود، ۰.۵ درصد افت کرد.

افت امروز بازارهای آسیایی به دنبال آن انجام شد که تحلیل‌گران جی‌پی‌مورگان از سرمایه‌گذاران خواستند تا شور و اشتیاق خود در مورد مذاکرات تجاری را کاهش دهند. در بیانیه این بانک آمده است که این که ضرب‌العجل ۱ مارچ به تعویق افتاد از قبل هم مشخص بود وآن‌چه باید به آن توجه کرد این است که هیچ ضرب‌العجل جدیدی مشخص نشده و به دنال مذاکرات واشنگتن هیچ بیانیه رسمی‌ای از سوی دو طرف منتشر نشده است.

سهام استرالیا تحت فشار سقوط سهام انرژی با سقوط دیشب قیمت نفت، ۰.۹ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

سهام چین پش از رشد بیش از ۳ رصدی خود در روز گذشته، امروز چندین بار وارد محدوده مثبت و منفی شدند.

سهام تحت شاخص نیکی ژاپن هم با میل به فروش در سرمایه‌گذاران در انتهای سال مالی، ۰.۴ درصد افت کرد.

در بازار ارز، پس از گزارش بلومبرگ در مورد این که نخست‌وزیر ترسا می به کابینه خود اجازه داده است در مورد به تعویق انداختن ضرب‌العجل ۲۹ مارچ برگزیت، با پارلمان مذاکره کنند، نرخ برابری پوند با دلار تا ۱.۳۱۴۹ جهش کرد که نزدیک به بالاترین سطح ۴ هفته‌ای آن است.

نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن افت کرد و به ۱۱۰.۷۷ واحد رسید.

شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان در سطح ۹۶.۳۹۹ واحد قرار گرفت.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: