کد خبر: ۳۰۱۸۷۸
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
0
تولید 150 تن تخم مرغ مازاد در خراسان رضوی
پول‌نیوز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه 150 تن تخم مرغ مازاد بر نیاز در این استان تولید و به استان های دیگر منتقل می شود.سعادت علی نیا در گفت و گو با خبرنگاران مجموع تولید روزانه تخم مرغ را در خراسان رضوی 350 تن ذکر و بیان کرد: 200 تن از این میزان تولید در داخل استان مصرف می شود و بقیه آن مازاد بر نیاز است.

وی ادامه داد: بر این اساس سالانه افزون بر 120 هزار تن تخم مرغ در خراسان رضوی تولید می شود که 50هزار تن آن مازاد است لذا به استان های همجوار صادر می شود و مورد مصرف قرار می گیرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به تعادل قیمت این محصول در بازار اشاره و بیان کرد: صادرات تخم مرغ تولیدی استان به خارج از کشور از اوایل امسال متوقف شد.

در صورت فراهم شدن شرایط و رفع نیاز دیگر استان ها، صادرات این محصول از خراسان رضوی به کشورهای دیگر از سر گرفته می شود.

وی گفت: خراسان رضوی پس از تهران از نظر میزان تولید و تعداد واحدهای مرغ تخم گذار رتبه دوم را در کشور دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آغاز توزیع گسترده شکر در حوزه مصارف صنف و صنعت خبر داد.

 علی غفوری مقدم افزود: در مرحله اول، سه هزار و 805 تن شکر شامل
دو هزار تن در بخش صنعت، هزار تن در بخش صنف و 805 تن در بخش خانوار، در مرحله دوم هفت هزار و 500 تن شامل پنج هزار تن در بخش صنعت، هزار و 500 تن در بخش صنف و هزار تن سهمیه شهرستان ها، توزیع و در مرحله سوم برنامه ریزی برای توزیع تا 20 هزار تن انجام شده است که در مرحله اول دو هزار تن شکر به صنف و دو هزار تن نیز به شهرستان ها تخصیص یافته است.




منبع:خراسان
برچسب ها: تخم مرغ ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: