کد خبر: ۳۰۳۰۵۳
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
0
پسته یکی از گران‌ترین اقلام آجیل است. در بازار شب عید امسال قیمت هر کیلو پسته بین 200 تا 260 هزار تومان در نوسان است.
پول‌نیوز - «آجیل نمی‌خریم.» این را خیلی‌ها می‌گویند. بررسی‌های خبرنگار پول نیوز  نشان می‌دهد که امسال که قیمت آجیل نسبت به سال گذشته بیش از 2.5 برابر شده است، خیلی‌ها تصمیم گرفته‌اند آجیل را از پذیرایی نوروزی حذف کنند.

با این وجود گشت و گذار خیابانی در این روزها نشان می‌دهد که پشت در واحدهای فروشی که قیمت مناسب‌تری برای آجیل شب عید خود در نظر گرفته‌اند، صف تشکیل شده است. به نظر می‌رسد که مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند.

شیرینی و آجیل شب عید چند؟

پسته یکی از گران‌ترین اقلام آجیل است. در بازار شب عید امسال قیمت هر کیلو پسته بین 200 تا 260 هزار تومان در نوسان است. آجیل‌های مخلوط با کیفیت قابل قبول هم حداقل کیلویی 200 هزار تومان، قیمت گذاری شده‌اند.

هر کیلو بادام هندی خشک در بازار تهران 200 تا 220 هزار تومان قیمت‌گذاری شده اما مغازه‌های سطح شهر قیمت‌های گران‌تری را برای این قسم از خشکبار در نظر گرفته‌اند. بادام درختی هم بین 150 تا 180 هزار تومان قیمت خورده است.

گردوی با پوست کیلویی 70 تا 90 هزار تومان و مغز گردو در این روزهای پایانی سال 97، 130 هزار تومان ارزش دارد. توت خشک به کیلویی 180 هزار تومان رسیده و کشمش کیلویی حداقل 60 هزار تومان است. 

آرامش در بازار شیرینی شب عید

اما در بازار شیرینی چه خبر است؟ بررسی‌های خبرنگار پول نیوز نشان می‌دهد که هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی و زبان بین 20 تا 22 هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

همچنین در حالی که نرخ مصوب کیک یزدی، کیلویی 15 هزار تومان است، واحدهای مختلف آن با قیمت کیلویی 18 هزار تومان هم می‌فروشند. 

شیرینی و آجیل شب عید چند؟

البته به گفته علی بهره‌مند رییس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان قیمت هر کیلوگرم از شیرینی‌های مذکور در قنادی‌های درجه 2، کیلویی 2 هزار تومان پایین‌تر است.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت شیرینی در شب عید امسال چندان افزایش پیدا نکرده است. یکی از دلایل این عدم افزایش قیمت را می‌توان تمهیدات دولت دانست چرا که برای تامین بخشی از نیاز این صنف، شکر تنظیم بازاری به قیمت هر کیلو گرم 3 هزار تومان، به واحد‌های صنفی در این حوزه تعلق گرفته است.


برچسب ها: قیمت آجیل ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: