April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۳۵۶۳
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
0
پول‌نیوز - وزیر راه و شهرسازی: حدود ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور دچارآسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی، آب‌شستگی و رانش شده‌اند.

به گزارش گروه راه و شهرسازی پول‌نیوز، محمد اسلامی، که در مراسم تبریک سال نو و آغاز به‌کار کارکنان این وزارتخانه سخن می‌گفت، با اشاره به ابعاد خسارات سیل در ایام نوروزی، اظهار داشت: حدود ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در بیش از ۸ هزار نقطه، دچارآسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی، آب‌شستگی و رانش شده‌اند که نیازمند تمهیدات مستحکم، کنترل کننده و باز دارنده برای برقراری عبور و مرور برای مردم است.

خسارت سیلاب‌های اخیر به 13 هزار کیلومتر از راهها

وي افزود:پس از یک دهه کم بارشی و خشکسالی، زمین‌ها سیراب و ۷۵ درصد سد‌های کشور پر شد، در مقابل با جاری شدن سیل در ایام نوروز شاهد وارد شدن خسارت به املاک، مستقلات، دارایی‌ها و زندگی مردم بودیم.

وی افزود: در ایلام ۱۹ روستا همانند جزیره فاقد ارتباط با اطراف خود هستند که نیازمند حضور همه دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن را می‌طلبد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوع دوستی ایجاب می‌کند به یاری همنوعان خود بشتابیم، گفت: فارغ از کمک‌های دولتی به مردم مناطق سیل زده، سعی شود به صورت خودجوش نیز کمک‌هایی در حد بضاعت خود هر چند اندک فارغ از مادی یا غیرمادی بودن اهدا شود.

اسلامی با اشاره به تاثیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر زندگی مردم افزود: با توجه به تاثیر مستقیم این وزارتخانه بر زندگی مردم، باید فعالیت‌ها متعهدانه و با انگیزه به یک فرهنگ تبدیل شده همچنین با روی گشاده انجام شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همه مدیران و کارکنان در ایام نوروز و وقوع سیلاب‌ها تاکید کرد: نیاز به عملکرد جدی و متفاوت از گذشته است و شرایط ایجاب می‌کند در شهرسازی به ویژه در مناطق پر بارش، یک بازنگری با همکاری همه بخش‌های مرتبط با حوزه مسکن و شهرسازی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بازبینی مطالعات هیدرولوژی و توپوگرافی راه‌ها و ابنیه فنی به ویژه در مناطق سیل زده گفت: این موارد باید در کمیته ارزیابی و آسیب‌شناسی با حضور مهندس مشاور و پیمانکار مورد بررسی قرار گیرند و در صورت وجود هرگونه ایراد با آن‌ها برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد. همچنین در صورت وجود، داده‌های جدید جایگزین داده‌های قبلی شود.

اسلامی اضافه کرد: این اقدام باید سریع، حوزه به حوزه، استان به استان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و پیرو آن دستورات لازم ابلاغ شود.


برچسب ها: خسارت ، سیلاب ، وزارت راه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: