April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۴۸۱۵
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
0
پول‌نیوز - مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جزئیات تأخیر پرواز تهران-نجف آتا و سرگردانی مسافران در بی‌نظمی این شرکت هواپیمایی را تشریح کرد.

علی کاشانی حیدری اظهار داشت‌: پرواز شماره ۶۶۶۰ هواپیمایی آتا از تهران به نجف در حالی قرار بود ساعت ۲۱ مورخ ۲۸ فروردین ماه انجام شود که حتی مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت نکرده بود، اما با هماهنگی‌های اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی کشوری مجوز این پرواز برای رفع مشکل مسافران این پرواز صادر شد و حداکثر منابع لازم برای انجام پرواز نیز به این پرواز تخصیص داده و در ساعت ۲۲:۸ عملیات سوار شدن مسافران آغاز شد.

وی گفت‌: ۴۰ دقیقه پس از آغاز عملیات سوار شدن مسافران با پیگیری اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از سرشیفت ترافیک هواپیمایی آتا مشخص شد هواپیما دچار نقص فنی شده و مسافران در حال برگشت به سالن ترمینال هستند.

‌کاشانی حیدری افزود: پس از بروز نقص فنی، با هماهنگی برج مراقبت فرودگاه امام (ره) و فرودگاه مهرآباد مقرر شد هواپیمای جایگزین از فرودگاه مهرآباد ساعت ۲ بامداد وارد فرودگاه امام خمینی شود که با تاخیر ۵۲ دقیقه‌ای در ساعت ۲:۵۲ بامداد ۲۹ فروردین وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

‌مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره پذیرش مسافران از گیت‌های همزمان گفت‌: پس از فرود هواپیمای جایگزین، به دلیل وجود ترافیک پروازی بالا در ساعات بامداد و نبود گیت خالی، باید پذیرش مسافران از گیت‌هایی که طبق برنامه در اختیار سایر شرکت‌های هواپیمایی بود انجام می‌گرفت که به دلیل عدم اطلاع رسانی شرکت آتا و اقدام خودسر برای سوار کردن مسافر، به بی نظمی در گیت منتج شد که پس از دخالت کارکنان فرودگاه مشکل رفع و مسافرین این پرواز پذیرش شدند.

‌وی در خصوص علت فرود پرواز در مسیر برگشت (نجف - تهران) در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت‌: به دلیل اینکه پرواز رفت در ساعت ۵ بامداد و پس از ۸ ساعت تاخیر انجام شده بود، پرواز برگشت نیز با تاخیر و در زمان بسته بودن فرودگاه به دلیل رژه نیروی‌های ارتش به سمت فرودگاه امام (ره) انجام شد و از همین رو به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد و به محض از سرگیری فعالیت فرودگاه، در ساعت ۱۱:۳۸ وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

‌این مقام مسئول تأکید کرد: هواپیمایی آتا پیش از این نیز با فروش بلیت قبل از دریافت مجوز از مراجع، چون سازمان هواپیمایی کشوری و اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز موجب سردرگمی مسافران شده بود.

وی افزود‌: در اینگونه موارد همه بخش‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای رفاه حال مسافر و انجام پرواز با شرکت هواپیمایی همکاری داشته‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: