May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۵۵۷۶
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
0
نیویورک شهری با دو نیمه کاملا متفاوت است.
پول‌نیوز - نیویورک یکی از مهم‌ترین شهرهای آمریکا و جهان و قلب تپنده بازارهای مالی و بانکی آمریکا محسوب می‌شود. این شهر به دو نیمه کاملاً متفاوت ثروتمند و فقیر تقسیم شده است به گونه‌ای که همزمان میزبان گران‌ترین خانه‌های آمریکایی (در محله سنترال پارک منهتن) و فقیرترین محله آمریکا (برونکس کانتی) است.

حقایقی جالب از اقتصاد نیویورک

در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این شهر آشنا می‌شوید:

۱- اقتصاد نیویورک هم اندازه اقتصاد کانادا!

نیویورک به تنهایی یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و اندازه اقتصاد آن با اقتصاد کانادا یا کره جنوبی تقریباً برابر است! این شهر بزرگ‌ترین صادر کننده کالا به کانادا نیز محسوب می‌شود.

۲- تا پایان سال ۲۰۱۷ تولید ناخالص داخلی این ایالت ۱.۵ تریلیون دلار بوده است و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۵ از ۲.۵ تریلیون دلار نیز عبور کند.

۳- نیویورک بیش از هر شهر دیگری در آمریکای شمالی میزبان افراد ثروتمند است و در این شهر ۱۰۳ نفر با ثروت ۱ میلیارد دلار و بیشتر زندگی می‌کنند.

۴- اقتصاد نیویورک به تنهایی ۸ درصد از کل حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

۵- نرخ بیکاری نیویورک تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۴ درصد رسیده است که کمترین نرخ در طول تاریخ این شهر محسوب می‌شود.

۶- اگر چه این شهر بیش از هر چیز دیگری به خاطر سیب‌هایش مشهور است اما بزرگ‌ترین صادرات آن مربوط به الماس است و سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار الماس از این شهر صادر شده است.

۷- گران‌ترین خانه آمریکا در این شهر قرار دارد. کن گریفین، میلیاردر مشهور برای خرید یک پنت هاوس در این شهر ۲۳۸ میلیون دلار پول پرداخت کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: