April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پی افرایش تعرفه های کالا های چینی توسط آمریکا؛
کد خبر: ۳۰۶۸۶۰
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
0
منابع آگاه خبر از ادامه ی مذاکرات چین و آمریکا در پکن داده اند.
پول‌نیوز -  مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن ادامه خواهد داشت.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ نخست وزیر چین،لیو هی، گفت: 《ترامپ،رئیس جمهور آمریکا، به رئیس دادستری خود دستور داد تا فرآیند تحمیل واردات کالا های باقیمانده را آغاز کند.》

قصه ی مذاکرات تجاری چین و آمریکا سر دراز دارد!

در حالی که لیو نسبت به دستیابی توافق تجاری با آمریکا اعلام خوش بینی کرده است، بیان داشته است که مسائلی بین دو کشور هست که از آن نخواهند گذشت.

ایالات متحده در حین مذاکرات تجاری با چین،به بهانه ی نجات این مذاکرات 200میلیارد دلار بر کالاهای چینی تعرفه بست.

ترامپ علت افزایش دادن این تعرفه ها را بدقولی های چین در مذاکرات خوانده است. در مقابل هی صریحا تاکید کرده است که هیچ تعهدی شکسته نشده است و همچنین در ادامه درباره روند مذاکرات اعلام خوشبینی کرد و فکر میکند در عین وجود موانع اجتناب ناپذیر در یک مذاکره، آینده ی آن را روشن تر می داند.

البته او آخرین اقدام آمریکا را محکوم کرده است و اضافه کرده است که این کشور باید پاسخگو باشد.

در حال حاضر هر دو طرف در بسیاری از مسائل به درک متقابل رسیده اند با این حال این توافق به این معنی نیست که هیچ مانع دیگری بر سر راه آن ها نیست.

در این راستا خبرها حاکی از آن است که مذاکرات در پکن ادامه خواهد داشت اما جزئیات بیشتری از آن در دسترس نیست.

جزئیات تفاوت های چین:

طی آخرین بیانات مقامات چینی سه تفاوت عمده بین دو کشور وجود دارد.

چین معتقد است که ابتدا به ساکن، تعرفه ها منشا اختلاف تجاری است و اگر هر دو طرف می خواستند به توافق برسند، همه تعرفه ها باید حذف شود، لیو گفت.

دوم این است که در مورد تدارکات، که در اواخر سال گذشته یک توافق اولیه میان رهبران دو کشور در آرژانتین صورت گرفت. لیو گفت، دو طرف هم اکنون دیدگاه های متفاوتی درباره حجم دارند. او گفت که سوم این است که چگونه متن توافق پیشنهادی باید متناسب باشد.

لیو گفت: "هر ملتی شأن خود را دارد، بنابراین متن باید متعادل باشد."

منابع این هفته به رویترز گفتند چین تعهدات خود را در پیش نویس توافقنامه حذف کرده است که گفته است که قوانین را برای حل شکایات اصلی ایالات متحده تغییر خواهد داد: سرقت مالکیت معنوی ایالات متحده و اسرار تجاری؛ انتقال فن آوری اجباری؛ سیاست رقابتی؛ دسترسی به خدمات مالی؛ و دستکاری ارز.

لیو اتهامات وارده را رد کرده است و اظهار کرده است که چین معتقد است پیش از توافق نهایی، تغییرات لازم را انجام خواهد داد. او گفت، هر دو طرف دیدگاه های مختلفی درباره نحوه بیان نظراتشان داشته اند.

لیو گفت او امیدوار است که این مسئله حل شود، بنابراین لازم نیست که به آن واکنش نشان دهیم.

روزنامه خلیج روزنامه رسمی حزب حاکم حزب چین گفت: "چین به وضوح نیازمند آن است که ارقام تجاری باید واقع بینانه باشند؛ متن باید متعادل و بیان شود به نحوی که برای مردم چین قابل قبول باشد و حاکمیت و کرامت کشور را تضعیف نکند"

لیو در مورد نگرانی های داخلی درباره چگونگی تاثیرگذاری آخرین تعرفه ها بر مسائل داخلی گفت اقن تعرفه ها می تواند اقتصاد چین را بیشتری را تحت فشار قرار دهد، لیو گفت که او در مورد اقتصاد چین در بلندمدت خوشبین است.

وی گفت که او معتقد است که چین با وجود برخی فشارهای ناگهانی، یک روند پایدار و سالم را حفظ می کند و دارای امکانات فراوان برای مانورهای مالی و پولی است.

روز دوشنبه، ساعت ها پس از آنکه ترامپ گفت که قصد دارد تعرفه ها را افزایش دهد، بانک مرکزی چین، میزان ذخایری را که برخی از بانک های کوچک و متوسط   نیاز به نگهداری دارند، کاهش می دهد و منابع مالی بیشتری را که برای اعطای وام به شرکت هایی که به  پول نقد نیاز داشتند، کاهش می دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: