May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۲۰۷
۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
0
ااین روزها حدود 30 درصد ظرفیت بازار را فروش معمول خودروهای مسافری تشکیل می ‌دهد و مردم تمایل بیشتری به خرید خودروهای اسپورت نشان می ‌دهند
پول‌نیوز؛ کیوان قمری - این روزها حدود 30 درصد ظرفیت بازار را فروش معمول خودروهای مسافری تشکیل می ‌دهد و مردم تمایل بیشتری به خرید خودروهای اسپورت نشان می ‌دهند. برندهای بزرگ دنیا عمدتاً، بیشتر از همیشه روی فروش SUV و کراس ‌اوورهای لوکس خود حساب ‌می ‌کنند.

درک محبوبیت و مقبولیت این خودروها به ویژه در بخش کراس ‌اوورها بسیار ساده است. مدل ‌های لوکس و بلند قد علاوه بر این که شیک و جذاب هستند، ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته ‌ای برای رفاه و راحتی سرنشینان ارائه  می ‌کنند. فضای بیشتر در اکثر این خودروها و سوار شدن آسان نیز  از دیگر گزینه ‌های مناسب این خودروها محسوب می ‌شود. تعدادی از این خودروها نسبت به رقبا در محافظت از سرنشینان تواناتر هستند و در بسیاری از مواقع احتمال تصادف آنها کمتر است و از ایمنی بالاتری برخوردار هستند.

بر اساس آمار دو موسسه ایمنی‌ سنجی "بیمه و بزرگراه‌ های" آمریکا (IIHS) و همچنین موسسه "ایمنی بزرگراه ‌های داخلی " این کشور (NHTSA)، با برخی از ایمن‌ ترین خودروهای شاسی ‌بلند لوکس 2019 آشنا خواهید شد. این آمار براساس "تست تصادف" و دیگر ارزیابی ‌های موجود روی این خودروها صورت گرفته است. برندهای اروپایی بیشتر منتخبان این لیست را تشکیل می دهند.
تست‌های تصادف در سال ‌های اخیر و پس از اجرایی کردن تست همپوشانی کوتاه از اطراف که توسط سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه‌ ها ( IIHS ) در سال 2012 اجرایی شد، پیشرفت ‌های زیادی از خود نشان داده‌ است.

این تست‌ ها برای ارزیابی خودرو در موقعیت تغییر جهت ناگهانی طی حرکت و برخورد با خودرو یا موانع جانبی در تست ‌های تصادف در نظر گرفته شد تا معیار سنجشی باشد برای اثبات ادعای خودروسازانی که مدعی تقویت حفاظت جانبی از راننده و سرنشین ردیف جلو از طرفین اتومبیل هستند.

تمام این خودروها باید رتبه برتر ایمنی "پیک" یا "پیک پلاس" را از موسسه IIHS کسب کنند. به منظور اخذ شناسه و رتبه بالای ایمنی، از موسسه ایمنی و بزرگراه ‌های آمریکا، هر خودرو باید رتبه "خوب" را در تست همپوشانی کوتاه از سمت راننده، تست همپوشانی متوسط از جلو و بخش کناری به دست بیاورد و استحکام ویژه خود از ناحیه سقف را نشان دهد. از طرفی هر خودرو باید توانایی کسب رتبه "خوب" یا "قابل قبول" را در بخش حفاظت از سر یا تست همپوشانی کوتاه از جلو در حفظ سرنشینان را داشته باشد. دو گزینه آخر از جدیدترین تست‌های موسسه ایمنی و بزرگراه ‌های آمریکا محسوب می‌ شوند.

برای کسب رتبه ایمنی "پیک پلاس"، خودرو باید شاخص "خوب" را در حفاظت از سرنشین جلو و چراغ ‌ها به دست آورد.

در این فهرست با تعدادی از خودروهای شاسی بلند لوکس و ایمن سال آشنا خواهید شد.

آکیورا RDX

تعدادی از شاسی بلندهای لوکس و ایمن 2019


آئودی Q8

تعدادی از شاسی بلندهای لوکس و ایمن 2019


ب ام و X2

تعدادی از شاسی بلندهای لوکس و ایمن 2019


مرسدس بنز GLE

تعدادی از شاسی بلندهای لوکس و ایمن 2019


ولوو XC40

تعدادی از شاسی بلندهای لوکس و ایمن 2019



منبع: موتورا



برچسب ها: خودرو ، شاسی بلند ، لوکس ، ایمن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: