May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۳۹۸
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
0
به اعتقاد عده‌ای با واردات خودروهای خارجی با قیمت پایین تر فرصتی خوبی فراهم خواهد شد که مردم طبقه متوسط جامعه نیز بتوانند از این امکان برخوردار شوند تا سوار ماشین های خارجی شوند.
مخالفین و موافقان واردات خودروهای کارکرده چه می گویند
پول‌نیوز - چند وقتی است که صحبت هایی راجب واردات خودروهای دست دوم به کشور به راه افتاده است.

مطرح شدن این پیشنهاد نظرات مخالف و موافق بسیاری را به همراه داشته است.

خودروهایی که به اعتقاد عده‌ای برای مردمی که توان خرید خودروهای خارجی را ندارند خوب است و فرصتی خوبی فراهم خواهد شد که مردم طبقه متوسط جامعه نیز بتوانند از این امکان برخوردار شوند تا سوار ماشین های خارجی شوند.

این عده بر این باور هستند که واردات خودرو دست دوم موجب تعادل در این بخش شده و در نتیجه قیمت ها نیز واقعی تر خواهد شد. این گروه از موافقان اعتقاد دارند که هم اکنون نیز ارزبری خودروهای ساخت داخل و نیز قطعات آنها بسیار بالاست و در نهایت هم مصرف کننده داخلی از کیفیت خودروها رضایت مطلوبی ندارد و معتقد اند که تنها راه افزایش کیفیت خودروهای داخلی واردات برای ایجاد فضای رقابتی است و اینجاست که این فضا به تولید محصول باکیفیت تر می انجامد.

مخالفین چیز دیگری می گویند. این گروه می گویند باتوجه به وضعیت کنونی بازار ارز کمی غیر منطقی به نظر می رسد که ارز ازکشور خارج شود چرا که کمبود منابع ارزی در کشور مشکلات متعددی را بر این اقتصاد ناخوش تحمیل کرده است. از طرفی برنگشتن مبالغ قابل توجهی ارز حاصل از صادرات نیز مزید بر علت شده است که مسئولین هم تمایل و رضایت چندانی برای اجرای این پیشنهاد نداشته باشند.

ولی مخالفان این پیشنهاد نظرات دیگری دارند. این عده می گویند که واردات خودروهای کارکرده چاره ساز این مشکل نخواهد بود چرا که درحال حاضر با توجه به قیمت بالای ارز در کشور واردات این قبیل خودروها به کشور دردی را دوا نخواهد کرد و طبقه متوسط و ضعیف جامعه با این نرخ ها هم توان خرید را نخواهند داشت.

انتقاد مخالفین به همین چند نکته ختم نمی شود. مخالفین اختصاص ارز به واردات خودروهای دست دوم و حتی صفرکیلومتر را در شرایط حال حاضر کاری غیرضروری می دانند و معتقدند که محدودیت واردات در راستای حمایت از صنعت خودروسازی است، صنعتی قدیمی که هزارنفر در آن مشغول به کار هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: