کد خبر: ۳۰۸۷۴۷
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
0
پول‌نیوز - مدیر بنادر و دریانوردی لنگه ضمن تشریح عملکرد این بندر طی دو ماهه نخست سال 98، از رشد چشمگیر شاخص های تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی، ترانزیت کالاهای غیر نفتی و خودرو و حمل و نقل ساحلی فرآورده های نفتی خبر داد.

قاسم عسکری نسب با ارائه گزارشی از عملکرد دو ماهه بندرلنگه و بنادر تابعه آن طی دو ماهه نخست سال 98 اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع یک میلیون و 835 هزار و 795 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد 30 درصدی به ثبت رسید.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و 561 هزار و 139 تن با رشد 37 درصدی به جابجایی فرآورده های نفتی و 274 هزار و 656 تن با رشد 3 درصدی به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به صادرات 123 هزار و 593 تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم 255 هزار و 595 تن رسید که رشد 24 درصدی داشته است.

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن خودرو بوده است) به 62 هزار و 69 تن رسید که نشانگر رشد 46 درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است.

وی ضمن اشاره به جابجایی 30 هزار و 335 دستگاه خودروی ترانزیتی طی دو ماه سال جاری، از رشد 46 درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه حجم واردات غیرنفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن را شش هزار و 932 تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش 47 درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی را 701 هزار و 761 تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، 859 هزار و 371 تن از این گونه محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) جابجا شد که رشد 267 درصدی داشته است.

عسکری نسب رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر غرب استان هرمزگان را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تاکنون، شماری نزدیک به 151 هزار نفر مسافر از طریق بنادر و پایانه های دریایی واقع در غرب استان هرمزگان در مسیرهای داخلی به مقصد جزایر کیش و ابوموسی ترابری شدند که سهم بندرلنگه بیش از 22 هزار نفر بوده و رشد 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بندر به ثبت رسید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی دو ماه نخست امسال 4 هزار و 62 مسافر در مسیرهای دریایی بین المللی بین بندرلنگه و امارات متحده عربی ترابری شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه به پهلوگیری انواع شناور طی دو ماه نخست سال 98 اشاره کرد و گفت: از مجموع پنج هزار و 135 فروند شناوری که به بندرلنگه و بنادر تابعه آن تردد داشته است، 334 فروند، بالای هزار تن و چهارهزار 801 فروند نیز زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: