کد خبر: ۳۰۹۱۵۴
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
0
در حرکتی که میخ دیگری بر تابوت صنعت خودروسازی بریتانیا می‌کوبد فورد کارخانه‌ی تولید خود در این کشور را به خاطر نگرانی‌های برگزیت تعطیل خواهد کرد.
پول‌نیوز - در حرکتی که میخ دیگری بر تابوت صنعت خودروسازی بریتانیا می‌کوبد فورد کارخانه‌ی تولید خود در این کشور را به خاطر نگرانی‌های برگزیت تعطیل خواهد کرد.

برگزیت، عامل تعطیلی کارخانه‌ فورد در بریتانیا

این خودروساز آمریکایی اعلام کرده تا اواخر سال 2020 کارخانه‌ی تولد پیشرانه‌ی خود در جنوب ولز را تعطیل خواهد کرد.

برگزیت، عامل تعطیلی کارخانه‌ فورد در بریتانیا

اگرچه فورد ادعا می‌کند این کار بخشی از استراتژی جدید خود برای ایجاد تجارتی بهتر و متمرکزتر در اروپاست اما شک نداریم که یکی از فاکتورهای دخیل در تصمیم فورد به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافقی جامع مربوط بوده است.

این مدیر ارشد اضافه کرده فورد نیازمند بازنگری در تأسیسات ساخت پیشرانه‌ی خود است تا بهترین سبد محصولات را در آینده داشته باشد.

دلیل اصلی تعطیلی کارخانه‌ی تولید پیشرانه‌ی بریجند ظرفیت تولید بسیار پایین است که دلیل آن‌هم خاتمه‌ی تولید پیشرانه برای محصولات جگوار لندروور می‌باشد. از دیگر عوامل این تصمیم می‌توان به خاتمه‌ی تولید نسل قبلی پیشرانه‌ی 1.5 لیتری دیزلی GTDi و کاهش تقاضا برای نسل جدید پیشرانه‌های GTDi و Pfi اشاره کرد.


به همین خاطر تولید نسل جدید پیشرانه‌ی 1.5 لیتری اکوبوست در این کارخانه فوریه‌ی سال 2020 متوقف خواهد شد و در سپتامبر سال 2020 نیز کار خود برای تولید پیشرانه‌های جگوار لندروور را به پایان خواهد رساند که این به معنی پایان راه کارکنان این کارخانه می‌باشد.

کارخانه‌ی بریجند در سال 1977 افتتاح شد و هم‌اکنون حدود 1700 نفر در آن مشغول بکار هستند. فورد می‌گوید برنامه‌ای گسترده‌ای برای کارکنان تحت تأثیر این قضیه داشته که کمک به یافتن شغل جدید در دیگر کارخانه‌های فورد و… بخشی از برنامه‌ها می‌باشد.

این خودروساز می‌گوید همچنان در بریتانیا نقش مهمی خواهد داشت چراکه به تولید پیشرانه‌های دیزلی در تأسیسات داگنهام شرق لندن و تولید گیربکس در تأسیسات هیل وود گترگ ادامه خواهد داد. مرکزی فنی فورد در دانتون و دفتر تحقیقات لندن نیز همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.


فورد همچنین خاطرنشان ساخته تلاش‌های زیادی برای کشف فرصت‌های جدید این کارخانه انجام داده اما هیچ‌کدام موفقیت‌آمیز نبوده مخصوصاً اینکه این کارخانه هزینه‌های زیادی بیشتری در مقایسه با دیگر کارخانه‌های تولیدکننده‌ی این پیشرانه‌ها دارد.

منبع: پدال



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: