زنگنه در جلسه ی اعضای اوپک؛
کد خبر: ۳۱۱۰۱۹
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
0
وزیر نفت گفت: «اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، باید در میان خود وحدت داشته باشند»
پول نیوز - ایران تنها به شرط  اتحاد درون گروهی اعضای اوپک با کشور های غیر همکاری می کند.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، روز دوشنبه گفت: «اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، باید در میان خود وحدت داشته باشند» افزون بر این وی همکاری تهران با صادرکنندگان غیر نفتی اوپک را تأیید کرد.

وزیر نفت ایران خواستار وحدت میان اعضای اوپک شد

زنگنه در گزارشی از سوی شانا، سرویس خبری وزارت نفت ایران؛ پیش از ترک تهران برای شرکت در نشست اوپک در وین گفت : «بدون اتحاد درونی اعضای اوپک، برنامه‌ریزی همکاری بین کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر آن بی‌معنی است.»

تهران در گذشته به سیاست‌هایی که توسط عربستان‌سعودی رقیب خود مطرح شده‌بود اعتراض داشت و اظهار کرده بود که ریاض بیش از حد به ایالات‌متحده نزدیک است.

زنگنه گفت: «ایران از همکاری با کشورهای غیر اوپک حمایت می‌کند، تا زمانی که بعضی از اعضای اوپک علیه اعضای دیگر آن مانند ایران دشمنی کنند، همکاری اوپک با کشورهای غیر عضو، بی‌معنی است و هیچ فضایی برای مشارکت باقی نخواهد ماند و همکاری بی معنی است.»

اوپک و هم پیمانانش به دنبال گسترش کاهش تولید نفت حداقل تا پایان سال 2019 هستند. این در حالی است که عربستان سعودی و روسیه در روز یکشنبه با هدف بالا بردن قیمت نفت خام و تضعیف اقتصاد جهانی قراردادی امضا کردند.

اعضای اوپک در روز 1 ژوئیه در وین ملاقات می کنند و بعد از آن جلسه ای با کشورهای غیر اوپک در 2 ژوئیه برگزار می شود که از تاریخ های پیشنهادی 25 تا 26 ژوئن تغییر یافته است.


برچسب ها: اوپک ، ایران ، زنگنه ، نفت اوپک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: