April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۱۸۸۰
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
0
مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله شتر شیری در پی تصویب واردات این نوع شتر در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی از طریق مرز میرجاوه وارد این استان شد.

پول‌نیوز - محمد قاسمی روز پنجشنبه اظهار داشت: در پی تصویب واردات شتر شیری در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در راستای توسعه پرورش شتر در این استان نخستین محموله شتر شیری روز گذشته از طریق مرز پاکستان وارد زاهدان شد.

نخستین محموله شتر شیری وارد سیستان و بلوچستان شد

وی افزود: این محموله شامل ۹۰ نفر شتر شیری است که توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال وارد سیستان و بلوچستان شده است.

مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان با اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نسبت به واردات شتر شیری به این استان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: پرورش شتر شیری از لحاظ اقتصادی برای کشاورزان سیستان و بلوچستان به صرفه است.

قاسمی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در پرورش شتر و وجود نیمی از شتر کشور در آن، برنامه توسعه پرورش شتر بویژه پرورش شتر شیری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با ایجاد ظرفیت های جدید و افزایش تولید شیر و گوشت شتر به روش های نیمه صنعتی شرایط ایجاد واحدهای کاملاً صنعتی با تجهیز شیردوش و شیر سرد کن و با تکیه بر واردات شترهای پر تولید شیری فراهم شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: