April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۲۵۷۳
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
0
حدادی منش اظهار داشت: مرکزخدمات حوزه های علمیه آمادگی لازم را برای عقد تفاهنامه برای توسعه برنامه های پیشگیری و سنجش سلامت با مجموعه مدیریت درمان استان قم جهت کاهش هزینه های سلامت و درمان و کاهش مراجعات غیر ضرور دارد.

پول‌نیوز - معاون سلامت و امور بیمه ای مرکز خدمات حوزه های علیمه کشور در نشست هم اندیشی با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: بیش از 110 هزار طلبه بیمه شده اصلی در کشور داریم که از این تعداد 39 هزار نفر از آنها در شهر قم سکونت دارند که این امر مراجعه طلاب به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان قم را نسبت به سایر شهر ها بیشتر می کند.

110 هزار طلبه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است
به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر حدادی منش اظهار داشت: مرکزخدمات حوزه های علمیه آمادگی لازم را برای عقد تفاهنامه برای توسعه برنامه های پیشگیری و سنجش سلامت با مجموعه مدیریت درمان استان قم جهت کاهش هزینه های سلامت و درمان و کاهش مراجعات غیر ضرور دارد.

وی در ادامه گفت: سازمان های بیمه گر با برنامه ریزی در برنامه های پیشگیری، اطلاع رسانی و تبلیغات می توانند در کاهش هزینه ها موثر باشند. به عنوان مثال تصادف بیشترین هزینه را برای شرکت های بیمه ای دارد که شرکت های بیمه ای با تخصیص بودجه ای برای آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی می توانند هزینه های اقتصادی را کاهش دهند.

معاون سلامت و امور بیمه ای مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: با توجه به بازخورد هایی که از طلاب مراجعه کننده درباره خدمات درمانی تامین اجتماعی گرفته شده است میزان رضایتمندی مطلوب اعلام شده است و بیشترین درخواست ها و انتظارات ناشی از عدم آگاهی از دستور العمل های درمانی و فرایند درمان است که با اطلاع رسانی و تبیین فرایند درمان و خدمات، تفاهم لازم به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قم نیز در این جلسه گفت: علمای شیعه در گذشته در حوزه طب نیز فعالیت می نمودند که ازجمله بوعلی سینا که به طبیب شهرت یافته کتاب شفای او و سایر کتابهایشان در فقه، فلسفه و عرفان هنوز هم در حوزه های علمیه استفاده می شود و در حال حاضر نیز برخی از علما در تاسیس مراکز درمانی و یا حمایت معنوی از آن تلاش می نمایند.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قم در ادامه ضمن قدردانی از زحمات مجموعه کارکنان تامین اجتماعی اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه علاوه بر خدمات متعدد به طلاب با راه اندازی بخش سلامت و امور بیمه ای خدمات متعدی در بخش درمان از جمله برگزاری کلاش های آموزشی پیشگیری در حوزه درمان برای 5000 هزار نفر در سال گذشته انجام داده است و با برنامه های مختلف در سنجش سلامت طلاب برای کاهش هزینه های سنگین درمانی گام هایی را برداشته است.

دکتر داود علیمحمدی مدیر درمان تامین اجتماعی قم نیز ضمن خوشامد گویی و تشکر از نظرات ارزشمند مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور یکی از خوش قول ترین شرکای تامین اجتماعی در کشور است و به عبارتی مصداق قرانی وفای به عهد درانجام تعهدات است.

وی در ادامه گفت: در همه جای دنیا کشور های پیشرفته پیشگیری را بر درمان مقدم می دانند و به اجرای دقیق دستور العمل ها در سه سطح پیشگیری توجه ویژه ای دارند.

دکتر علیمحمدی با اشاره به پیشگیری نوع اول که شامل واکسیناسیون ها است، گفت: در یکی از کشور ها با غربالگری انجام شده و پیشگیری از 31 نوع بیماری در جامعه، شاهد صرفه جویی و کاهش هزینه به ارزش 200 ملیون دلار شدند که از دیدگاه اقتصاد درمان و مدل هزینه و فایده این نوع پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است و از اینرو توجه به غربالگری به صورت رایگان و یا هزینه کم در کشور می تواند از به وجود آمدن هزینه های سنگین درمانی، بهزیستی و توانبخشی در کشور جلوگیری نماید.

مدیر درمان امین اجتماعی قم با اشاره به پیشگیری نوع دوم که معمولا پس از بیمار شدن اتفاق می افتد، اشاره کرد و گفت: اگر فرد چکاپ های لازم در موعد مقرر و داروهای مورد نیاز را به موقع استفاده کند از ایجاد هزینه های سنگین توانبخشی و کار درمانی که معمولا در نوع سوم پیشگیری است و برای بازتوانی بیمار استفاده می شود، جلوگیری می شود.

دکتر علیمحمدی در ادامه اظهار داشت: در هیچ کجای دنیای پیشرفته نیز مراجعات مکرر و تجویز های غیر منطقی انجام نمی شود چرا که هر تجویزی هزینه سنگینی دارد و انجام سیستم ارجاع بیمار و پزشک خانواده به دقت در روند درمان پیگیری و انجام می شود که با توجه به اقتصاد درمان و بهبود نظام سلامت، باید پیگیری شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم در خصوص تبیین دقیق فرایند درمان به عنوان حقوق اساسی بیمار تاکید کرد و گفت: بدون شک هر برنامه و استانداردی در مجموعه درمان به نفع بیمار تدوین می شود تا مراقبت به موقع و درمان صحیح انجام شود که در این زمینه برنامه های متعددی در مدیریت درمان استان قم به عنوان اجرایی نمودن منشور حقوق بیمار پیگیری می شود.

در پایان جلسه معاون سلامت و امور بیمه ای و مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه از روند خدمت رسانی به بیماران از بخش های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) بازدید نمودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: