April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پی تمدید تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران؛
کد خبر: ۳۱۳۳۹۸
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
0
آمریکا وعده ی لغو مشروط تحریم های ایران را داد!

به گزارش پول نیوز به نقل از واشنگتن؛ پست روز سه شنبه گزارش داد كه آمریكا قرار است این هفته تحریم هایش علیه ایران و پنج فعالیت هسته ای آن که به روسیه، چین و کشور های اروپایی اجازه ی ادامه ی همکاری می دهد را، تمدید کند.

 

 

دونالد ترامپ؛ هفته گذشته در جلسه‌ی کاخ سفید، به همراه استیون منوشین، وزیر خزانه داری که پیشنهاد تجدید تحریم ها را داده بود به همراه وزیر امور خارجه این کشور، مایک پومپئو و جان بولتون، مشاور امنیت ملی به بحث و تبادل نظر نشست.

 

برنامه ی هسته ایران؛ تیغ در گلوی آمریکا

 

در این جلسه، منوشین گفت كه اگر این تحریم ها همانطور كه طبق قانون تا اول آگوست مقرر شده بود، لغو نشوند؛ ایالات متحده باید شركت های روسی ، چینی و اروپایی را كه در پروژه هایی در داخل ایران مشاركت دارند، تحریم كند.

 

 

پومپئو در ماه مه پنج تحریم از هفت تا را به مدت 90 روز تمدید کرد. این تحریم ها شامل امکان کار در نیروگاه هسته ای بوشهر، تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو، مجتمع هسته‌ای اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران می شوند.

 


ترامپ سال گذشته از توافق هسته ای سال 2015 با ایران و شش قدرت جهانی را کنار کشید و اظهار کرد که قصدش از کنارگیری شکل دادن به معامله ای بزرگتر است که نه تنها کار هسته ای ایران را محدود کند بلکه مانع حمایت ایران از سوریه، عراق، یمن و لبنان شده و همچنین فعالیت های برنامه موشکی بالستیک را نیز مهار کند. ترامپ همچنین برای در ماه مه تحریم های شدید تری علیه صادرات نفت ایران، وضع کرد.

 

 

به گزارش واشینگتن پست، وزارت خزانه داری وقت بیشتری خواست تا تأثیر تحریم های احتمالی علیه شرکت های روسی، چینی و اروپایی را در نظر بگیرد همچنین یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که هدف نهایی پایان دادن به تحریم ها همچنان باقی است.

 

 

به گفته ی این مقام ارشد، تحریم ها را می‌توان در هر زمانی که ایران تغییرات را بپذیرد، لغو کرد. اما به دلیل نگرانی‌های قانونی، وزارت خزانه‌داری بیان کرده که ما تصمیم گرفته‌ایم که این تحریم ها را در زمان کنونی تمدید کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: