May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۳۴۵۲
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
0
امروز که بیش از پیش بازار رقابت جهانی داغ شده است، با همکاری و هم افزایی و نو‌آوری، سرآمد دیگر کسب و کار ها باشیم.

پول نیوز - همه‌ی سازمان ها تلاش می کنند تا موفق شوند، برخی از آن ها شکست می خورند، برخی دیگر می توانند موفقیتی نسبی و برای زمانی محدود کسب نمایند و فقط تعداد اندکی از آن ها به موفقیت پایدار و تحسین برانگیز دست می یابند. مبنا و پایه EFQM به منظور تشخیص و ترویج موفقیت پایدار شکل گرفت تا راهنمایی باشد برای کسانی که به دنبال موفقیت پایدار هستند.

 

چگونه سر آمد کسب و کار‌ها باشیم؟!

 

چیست:

کتاب پیش رو، با رونمایی از آخرین مدل به روز شده EFQM در کسب و کار؛ تلاش دارد تا تعالی را به سازمان ها بازگرداند و کامیابی آن هایی را  که سرآمد سایر کسب و کار ها هستند، تداوم بخشد. درواقع مدل سرآمدی EFQM این امکان را برای افراد و کارکنان فراهم می آورد تا به خوبی رابطه بین «کاری که سازمان انجام میدهد» و «نتایجی که بدست می آیند» را درک و تحلیل نمایند.

 

 

به طور کلی تمام سازمان ها، در عصر رقابت جهانی و منابع محدود با چالش هایی تازه ایی مواجه شده اند. بدین معنی مجبورند برای حفظ موفقیت و کامیابی آینده و تداوم آن، همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشند. مدل سر آمدی EFQM چارچوبی فراهم می آورد که همکاری، هم افزایی و نوآوری را تشویق می کند و به ما اطمینان لازم رای رسیدن به اهدافمان ر ا هدیه می دهد.

 

صدها سازمان از هر دو بخش خصوصی و دولتی در جایزه سرآمدی EFQM شرکت نموده‌ و هزاران سازمان مدل و ابزارهای توسعه یافته EFQM را برای ارتقای سرآمدی کسب و کار خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

کیست:

در سال ۱۹۸۸ روسای چهارده سازمان پیشرو کسب و کار اروپا طی نشستی مشترک بیانیه تشکیل بنیادی در اروپا به منظور ‌ارتقای رقابت‌پذیری کسب و کارهای اروپایی را امضا نمودند. بر این اساس بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در سال ۱۹۸۹ با اعلام رسمی تعهد ۶۷ سازمان پیشرو اروپا به اهداف این بنیاد، آغاز به کار نمود.

 

 

بنیاد EFQM با ایجاد تیمی متشکل از برترین محققین و صنعت‌گران، مدل سرآمدی EFQM را به عنوان چهارچوبی جامع و عملیاتی برای کلیه سازمان‌ها با هر ابعاد و نوع کسب و کار، توسعه داد. در طول بیش از ربع قرن گذشته مدل EFQM به منظور انطباق با آخرین تحولات کسب و کار جهانی تعدیل و تکامل یافته است.  EFQM به عنوان نهادی مستقل و غیر انتفاعی همواره به پشتیبانی از اعضای خود در مسیر سرآمدی ادامه داده و ضمن تمرکز بر حوزه اروپا دایره خدمات خود را به سازمان‌ها در تمامی دنیا گسترانده است.

 


از سال ۲۰۱۶ بنیاد EFQM فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز نموده و قصد دارد تا به سازمان‌های ایرانی همچون سازمان‌های سراسر دنیا در مسیر سرآمدی کسب و کار در قالب برنامه‌های مختلف تقدیر و ارزیابی، آموزش مهارتی و تسهیم تجربیات یاری رساند. همچنین نظام یکپارچه عضویت سازمان‌های ایرانی در EFQM امکان بهره‌مندی همزمان از مزیت‌های این عضویت در برنامه‌های EFQM در ایران و اروپا را فراهم می‌آورد.

 

 

خوانندگان:

این کتاب طیف مدیران و صاحبان و فعالین و علاقمندان به کسب و کار را به عنوان مخاطب خود در بر می گیرد و با یک ساختار مشخص و ساده به بهبود کسب و کارها یاری می رساند. چیزی که در EFQM برای مخاطب جذاب است به اشتراک گذاری تلاش و پشتکار در کار و اشتیاق در اعضای سازمان، انگیزه ها و اهمیت آن ها به نتایجی که کسب می کنند، می باشد.

 

 

مشخصات کتاب:

عنوان: مدل سرآمدی EFQM2013
موضوعات: بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت / کیفیت فراگیر/ مدیریت / کارآمدی سازمانی
نویسندگان: سازمان اروپایی مدیریت کیفیت EFQM2013
مترجمان: ابوالفضل آدرسی / مصطفی طرسکی
تعداد صفحات: 92 صفحه
ناشر: نشر نوین توسعه
سال چاپ: 1393
قیمت:  رایگان

 

برای دریافت فایل pdf به زبان فارسی، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: معرفی کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: