May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۰۳۳
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
0
پس از افت سهام آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت روز پنجشنبه به دنبال کاهش ارزش موجودی نفت خام ایالات متحده آمریکا، افزایش یافت. اما نگرانی برای موجودی های سوخت و اقتصاد جهانی و همچنین چشم انداز تقاضا همپنان وجود دارد.

 


قیمت نفت خام برنت با افزایش 27 سنتی برابر 0.5 درصد به 60.57 دلار در هر بشکه رسید و همچنین معاملات نفت خام غرب تگراس نیز با افزایش 35 سنتی معادل 0.6درصد به 56.03 دلار در هر بشکه رسید.

 

اخبار قیمت نفت

 


اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه گفت که موجودی های نفت خام ایالات متحده در هفته‌ی گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته اند، زیرا پالایشگاه ها تولیدات خود را افزایش داده اند و این رشد بیش از حد در سایر فرآورده های نفتی مثل بنزین و غیره نیز خود را نشان داده است.

 


در هفته منتهی به 16 آگوست، موجودی های نفت خام، 2.7 میلیون بشکه کاهش داشت، در حالی که انتظارات تحلیلگران در این زمینه تنها 1.9 میلیون بشکه بود. با این حال ، سهام بنزین 312،000 بشکه افزایش یافت و منابع تقطیر نیز 2.6 میلیون بشکه رشد کرد. تحلیلگران بازار های نفتی معتقدند که اگر ابهامات تجاری همچنان ادامه داشته باشد ، نگرانی برای کاهش تقاضای جهانی برای نفت بیراه نخواهد بود.

 


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در روز چهارشنبه گفت که او نماینده منتخب ایجاد تعادل تجاری با چین است، حتی با اینکه محققان کنگره هشدار داده اند که تعرفه‌های ترامپ، خروجی اقتصادی آمریکا را تا ۰.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد داد.

 


با این حال ترامپ از اقدامات خود دفاع كرده و گفته است كه به اعتقاد او معامله تجاری بین بزرگترین اقتصادهای جهان هنوز امكان پذیر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: