کد خبر: ۳۱۵۷۳۸
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
0
میزان بدهی‌های خارجی ایران در پایان خرداد سال ۹۸ به ۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار رسید که نسبت به پایان سال قبل معادل ۷ درصد کاهش داشته است

پول‌نیوز - براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان خرداد ۹۸ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار است که ۶ میلیارد و ۹۶۹ میلیون دلار آن بدهی‌های میان مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو محاسبه شده که ۶ میلیارد و ۱۸۴ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.

کاهش 7 درصدی بدهی خارجی ایران

حجم بدهی‌های ایران در پایان اردیبهشت امسال ۸ میلیارد و ۸۱۶ میلیون دلار بوده که در پایان خرداد با افت مواجه شده و به ۸ هزار و ۶۷۸ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که آمار بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفند سال ۹۷ معادل ۹ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸ دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: