کد خبر: ۳۱۶۴۲۵
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
0

پول‌نیوز - رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خبر داد.

 

سرهنگ جوشن سهرابی با اعلام این خبر گفت: این متهم با جعل و سندسازی، مبلغ ۵ میلیارد ریال از فروشندگان کالا‌های دست دوم کلاهبرداری کرده است.

 

وی بیان کرد: با شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

رئیس پلیس آگاهی بوشهر تصریح کرد: ماموران و کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی و استفاده از روش‌های نوین، شخصی را شناسایی کردند و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد.

 

سهرابی اظهار کرد: از آنجایی که متهم متواری بود و آدرس و نشانی از وی در دست نبود با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاهش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

 

وی با بیان این‌که متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۴ فقره کلاهبرداری با همکاری دوست خود اعتراف کرد، افزود: با اقدام به موقع و تلاش ماموران پلیس آگاهی همدست متهم نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این فرد پس از حضور فروشنده و توافق، وی را به آدرسی که از قبل برای فعل مجرمانه خود مهیا کرده بود، هدایت کرده و پس از دریافت کالا با پرداخت مبلغ اندکی وجه نقد به فروشنده، برای مابقی بدهی خود اقدام به صدور چک با عناوین جعلی می‌کرد.

 

سهرابی ادامه داد: فروشنده‌های مال باخته هنگام وصول چک دریافتی متوجه می‌شوند، عناوین جعلی است و امکان وصول آن‌ها وجود ندارد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان این‌که متهم با همکاری همدستش ۵۰۰ میلیون ریال از افراد مختلف کلاهبرداری کرده بود، گفت: هر ۲ نفر پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

برچسب ها: پلیس ، کلاهبرداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: