May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا تحریم ها لغو می شوند؟
کد خبر: ۳۱۶۵۷۰
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
۲
اختلاف نظر ترامپ و بولتون بر سر ایران، عامل استعفای مشاور امنیت ملی آمریکا بود.

پول نیوز - به گزارش پول نیوز به نقل از ان بی سی نیوز؛ شخصی نزدیک به بولتون، دلیل خروج ناگهانی او از کاخ سفید و مشاور پیشین امنیت ملی را این طور مطرح کرد: روز سه شنبه؛ دونالد ترامپ در جلسه کاخ سفید  گفت که قصد دارد برخی از تحریم های ایالات متحده علیه ایران را به عنوان انگیزه و مشوقی برای کشاندن ایران به میز مذاكره؛ لغو كند.

 

این شخص گفته است که ترامپ بعد از ظهر دوشنبه، در گفتگویی با بولتون در دفتر کاخ سفید، ایده رفع تحریم ها را مطرح کرد که با مخالفت شدید بولتون رو به رو شد.

 

بولتون

 

احتمال كاهش تحریم ها علیه ایران به حدی بوده که باعث شد كه بولتون صبح روز بعد، نامه استعفا به رئیس جمهور ارسال كند. البته بین او و ترامپ درباره اینکه چه کسی این تصمیم را گرفته است، اختلاف نظر وجود دارد. رئیس جمهور گفته است كه وی را اخراج كرده در حالی كه بولتون گفته استعفا داده است.

 

بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، پیشرو سیاست های فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران بود. برنامه های بولتون برای تحت فشار قرار دادن اقتصاد ایران طراحی شده بود. بولتون سعی داشت ایران را مجبورکند که سیاست های روابط خارجی خود را تغییر داده و به خواسته های ایالات متحده برای دست برداشتن از برنامه هسته ای تن دهد.

 

ترامپ سال گذشته از برجام خارج شد. از آن زمان ایران تصمیم گرفته است كه دیگر مذاکره ای با آمریکا نداشه باشد. ترامپ اخیراً گفته است كه شاید بتواند اواخر همین ماه با رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك دیدار کند.

 

این درحالی است که ایران بار ها گفته است كه تا زمان لغو تحریم ها با ایالات متحده مذاكره نخواهد كرد. ترامپ اخیراً اعلام کرده است که ممکن است تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

برچسب ها: بولتون ، ترامپ ، ایران ، تحریم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ندیمی
Iran, Islamic Republic of
22:20 - 1398/06/23
همه اش بازیه!
ناشناس
Canada
22:31 - 1398/06/23
سر و ته یه کرباسن ما فقط این وسط هر چی بشه بدبختیم .
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: