کد خبر: ۳۱۷۰۰۸
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
0
در تحریم های امروز ایالات متحده علاوه بر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق توسعه ملی، شرکتی به نام "اعتماد تجارت" هم به فهرست جدید تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

پول‌نیوز - روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که چند نهاد بانکی ایران، از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

 

در تحریم های جدید ایالات متحده علاوه بر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق توسعه ملی، شرکتی به نام "اعتماد تجارت" هم به فهرست جدید تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

 

تحریم مجدد بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران

 

ترامپ در مصاحبه مطبوعاتی خود با اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، در کاخ سفید گفت: « این‌ شدیدترین تحریم‌هایی است که تا به حال اعمال شده است. تا به حال در این سطح چنین کار نکرده‌ایم.»

 

رییس جمهور آمریکا دستور تحریم بیشتر را پس از حمله شنبه هفته گذشته به تاسیسات نفتی عربستان (آرامکو) اعلام کرد. مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که این حمله از سوی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

تحریم مجدد بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران

 

بانک مرکزی ایران قبل‌تر نیز تحریم شده بود اما در تحریم های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا این‌بار نام این بانک را به فهرست تأمین مالی تروریسم اضافه کرده که رفع تحریم آن را بسیار سخت تر و عواقب همکاری با این نهاد را بیشتر می‌کند.

 

براساس تحریم‌های جدید که روز جمعه تصویب شده اشخاص و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با این نهادهای ایرانی تجارت داشته باشند و هرکس و یا شرکتی به دادوستد با این نهادها بپردازد، مشمول تحریم‌های ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه مدعی شده است: صندوق توسعه ملی یک منبع اصلی ارزی و تامین مالی سپاه قدس و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است.

 

تحریم مجدد بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران

 

همچنین در تکرار ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی تاکید دارند: شرکت اعتماد تجارت پارس برای «پوشش نقل و انتقالات مالی برای خریدهای نظامی وزارت دفاع ایران» تشکیل شده است.

 

در همین زمینه خبرگزاری بلومبرگ نوشت: «تحریم های اعمال شده امروز یک اقدام جنجالی است چون تحریم بانک مرکزی ایران ممکن است توانایی واردات کالاهای بشردوستانه به کشور را نیز محدود کند.»

 

این تحریم‌ها به دنبال حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی که به کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت سعودی منجر شد صورت گرفته است.

 

حوثی‌های یمن گفته اند با دریافت "اطلاعات" از داخل عربستان سعودی با استفاده از "ده پهپاد" این حملات را انجام داده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: